گوشی موبایل

اپل برای سری غیر پرو آیفون پردازنده جدید در نظر می گیرد

اپل قرار است سری آیفون 16 را در ماه سپتامبر عرضه کند. اکنون شایعه‌ای می‌گوید که مدل‌های غیرپرو آیفون 16 جدیدترین و قوی‌ترین تراشه سری A، اپل A18 Pro را نیز دریافت خواهند کرد.

برای کسانی که آشنا نیستند، اپل شروع به استفاده از تراشه‌های نسل قدیمی Bionic در آیفون‌های غیرپرو کرد که از سری آیفون 14 شروع شد. با سری آیفون 15، اپل همچنین نام تجاری Pro را به چیپست مدل های پرو اضافه کرد.

با این حال، آخرین شایعه می گوید که حتی آیفون های غیر پرو نیز از جدیدترین تراشه سری A (احتمالاً A18 Pro) استفاده خواهند کرد. این خبر از @Nicolás Alvarez در X می آید که کدهای مربوطه را در باطن اپل کشف کرده است. کدها نشان می دهد که هر چهار مدل آیفون 16 از تراشه A18 Pro استفاده می کنند.

اپل برای سری غیر پرو آیفون پردازنده جدید در نظر می گیرد

A15 Bionic به اندازه کافی توانایی اجرای ویژگی های اساسی در iOS را بدون مشکل داشت. با این حال، این مورد دیگر نیست. iOS 18 هوش اپل را ادغام می‌کند، که به گوشی نیاز دارد تا برخی از ویژگی‌های هوش مصنوعی را به صورت بومی روی دستگاه اجرا کند. در حالی که این ویژگی‌ها به‌عنوان ویژگی‌های اساسی هوش مصنوعی نیز ذکر شده‌اند، NPU‌های موجود در تراشه‌های قدیمی‌تر به اندازه کافی قادر به انجام وظایف نیستند. در نتیجه، تنها مدل‌های Pro سری آیفون 15 از Apple Intelligence پشتیبانی می‌کنند.

بر اساس گزارش ها، تراشه A18 Pro در مقایسه با A17 Pro سال گذشته دارای NPU توانمندتری خواهد بود. این می تواند منجر به تفاوت قابل توجهی در عملکرد هوش مصنوعی بین دو تراشه شود. همچنین می‌تواند آنچه را که در سری آیفون 15 می‌بینیم، در مورد پیاده‌سازی Apple Intelligence در آینده تکرار کند. این می تواند دلیلی باشد که اپل تصمیم گرفته تمام مدل های آیفون 16 را با تراشه جدید تغذیه کند.

منبع
gizmochina

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا