گوشی موبایل

ویژگی های کلیدی گلکسی زد فولد و زد فلیپ 6 لو رفت

به تازگی پیش از برگزاری گلکسی آنپکد 2024 تابستان سامسونگ، برخی جزئیات کلیدی دو گوشی گلکسی زد فولد و زد فلیپ 6 منتشر شد که آن را به خوبی نشان می دهد.

اطلاعات فاش شده برخی از پیشرفت‌های کلیدی را نشان داده، از جمله صفحه‌نمایش روشن‌تر برای فولد 6 و باتری بزرگ‌تر و خنک‌کننده بهتر برای فلیپ 6. همچنین خبرهای خوبی در مورد دوام جلو نمایشگر برای هر دو گوشی وجود دارد. گلکسی زد فلیپ 6 همان سایز صفحه نمایش قبلی خود را حفظ می کند، صفحه نمایش پوششی 3.4 اینچی و صفحه نمایش اصلی تاشو 6.7 اینچی است.

صفحه نمایش اصلی وضوح FHD+ و نرخ نوسازی متغیر 120 هرتز را ارائه می دهد در حالی که صفحه نمایش پوششی دارای وضوح 720 در 748 پیکسل است و با نرخ نوسازی  60 هرتز کار می کند. خبر بزرگتر برای فلیپ 6 در بخش فنی آن است. انتظار می رود باتری 4000 میلی آمپر ساعتی داشته که نسبت به باتری 3700 میلی آمپر ساعتی زد فلیپ 5 بیشتر است.

این به معنای بهبود عمر باتری است. علاوه بر این، فلیپ 6 اولین گوشی از این سری خواهد بود که دارای سیستم خنک کننده محفظه بخار است که می تواند به مدیریت بهتر گرما در طول کارهای سخت کمک کند. سیستم دوربین در فلیپ 6 به یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی ارتقا یافته است، در حالی که سنسور 12 مگاپیکسلی فوق عریض و دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی بدون تغییر باقی می مانند.

در مورد فولد 6، صفحه نمایش پوششی 6.3 اینچی و صفحه نمایش اصلی تاشو 7.6 اینچی دارد. هر دو نمایشگر دارای نرخ نوسازی 120 هرتز و حداکثر روشنایی تا 2600 نیت هستند که با Galaxy S24 Ultra مطابقت دارد. انتظار می‌رود فولد 6 کمی سبک‌تر از مدل قبلی خود باشد و وزن آن 239 گرم در مقایسه با فولد 5 کمتر است و همان باتری 4400 میلی‌آمپر ساعتی نسل قبلی خود را داشته باشد.

ویژگی های کلیدی گلکسی زد فولد و زد فلیپ 6 لو رفت

سیستم دوربین نیز بدون تغییر باقی می ماند و دارای سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی، سنسور اولتراواید 12 مگاپیکسلی و سنسور تله فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابر است. همچنین دوربین‌های دوگانه جلو را نگه می‌دارد، یک سنسور 10 مگاپیکسلی روی صفحه نمایش و یک سنسور 4 مگاپیکسلی در نمایشگر اصلی نیز وجود دارد.

از نظر دوام، انتظار می رود هر دو گلکسی زد فولد 6 و زد فلیپ 6 دارای استاندارد IP48 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب باشند. در حالی که این امتیاز به خوبی استاندارد IP68 موجود در بسیاری از گوشی‌های هوشمند سطح بالا نیست، اما نسبت به رتبه IPX8 که معمولاً در تلفن‌های تاشو مشاهده می‌شود، پیشرفت قابل‌توجهی است. قاب این گوشی ها از آلومینیوم Armor ساخته شده و صفحه نمایش آن توسط Corning Gorilla Glass Victus 2 محافظت می شود.

علاوه بر این، هر دو تاشو مجهز به پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 3، همراه با 12 گیگابایت رم و گزینه های ذخیره سازی 256 و 512 گیگابایتی خواهند بود. فولد 6 همچنین ممکن است یک نوع ذخیره سازی 1 ترابایتی داشته باشد.

آن‌ها اندروید 14 را با رابط کاربری One UI 6.1.1 سامسونگ اجرا خواهند کرد که هوش مصنوعی گلکسی را در آن قرار داده است. برای کسب جزئیات بیشتر باید منتظر ماند.

منبع
gizmochina

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا