گوشی موبایل

آیفون 16 پرو به لنز تله فوتو مشابه آیفون 15 پرو مکس مجهز است

در سپتامبر سال جاری انتظار داریم اپل سری گوشی آیفون 16 را معرفی کند. به تازگی مینگ چی کو تحلیلگر صنعت فاش کرده که اپل قصد دارد از لنز زوم تله فوتو تتراپریسم 5 برابری موجود در آیفون 15 پرو مکس در آیفون 16 پرو بهره گیرد.

سال گذشته اپل یک دوربین تله فوتو پریسکوپ را به سری آیفون 15 آورد، هرچند که محدود به مدل های پرو بود. آیفون 15 پرو همان ماژول تله فوتو با زوم 3 برابری را در خود جای داد. ماژول تله فوتو پریسکوپ با زوم 5 برابری آیفون 15 پرو مکس یک سنسور 1/3.06 اینچی بوده که کمی بزرگتر از 1/1.35 اینچی تله فوتو با زوم 3 برابری است که از OIS سنسور سه بعدی نیز پشتیبانی می کند. اگرچه، تله فوتو پریسکوپ 5 برابر، همان رزولوشن 12 مگاپیکسلی تله فوتو 3 برابری قبلی را دارد.

اپل پیشتر با دو تولید کننده ماژول لنز دوربین، Largan Precision و Genius Electronic Optical (GSEO) که مسئول تولید لنزهای ماژول تله فوتو پریسکوپ هستند، همکاری کرد. اگر آخرین گزارش درست باشد، هر دو آیفون 16 پرو و ​​پرو مکس می توانند دوربین تتراپریسم تله فوتو را دریافت کنند.

آیفون 16 پرو به لنز تله فوتو مشابه آیفون 15 پرو مکس مجهز است

شایعاتی در مورد ارتقا رزولوشن در ماژول تله فوتو آیفون 17 پرو مکس منتشر شد. انتظار داریم این گوشی یک سنسور تصویر 48 مگاپیکسلی بزرگ‌تر برای لنز تتراپریسم تله فوتو دریافت کند که می‌تواند محدوده زوم بیشتری را در مقایسه با نسل قبلی خود ارائه دهد. طبق یک گزارش، ماژول‌های تتراپریسم اپل، دیافراگم بزرگ‌تری را ایجاد می‌کنند که اجازه می‌دهد نور بیشتری به سنسور برسد. بنابراین، اضافه شدن یک دوربین تتراپریسم به مدل پرو می تواند به آن کمک کند تا عکس های زوم شده بهتری در شرایط نور کم بگیرد.

به هر حال برای کسب جزئیات بیشتر باید منتظر ماند.

منبع
gizmochina

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا