گوشی موبایل

سامسونگ در One UI 7 از iOS و شیائومی کپی می‌کند؟ تغییرات بزرگ در راه است!

یه خبرچین ادعا کرده که سامسونگ برای رابط کاربری One UI 7 خودش از iOS 18 اپل به شدت الهام گرفته. این خبرچین که اسمش Chunvn8888 توی توییتر (همون X) هست، میگه که سامسونگ حتی ممکنه برخی ویژگی‌های شیائومی رو هم کپی کنه، مثل فهرست‌های کشویی جداگانه برای اعلان‌ها و تنظیمات سریع.

چیا میگن؟

اینطور که به نظر میاد، سامسونگ توی One UI 7 کلی تغییرات داره میده. یکی از بزرگترین این تغییرات اینه که مثل iOS 18 اپل و MIUI و HyperOS شیائومی، دوتا فهرست کشویی جداگانه برای اعلان‌ها و تنظیمات سریع داریم. یعنی شما اعلان‌ها رو سمت چپ می‌بینید و تنظیمات سریع رو سمت راست. ظاهراً این ایده بیشتر از شیائومی الهام گرفته و شما می‌تونید با یه حرکت انگشت، بین این دو جابجا بشید. این خبرچین حتی میگه که این قابلیت ممکنه یه “کپی-پیست مستقیم” از HyperOS باشه.

تنها سامسونگ نیست!

احتمالاً سامسونگ تنها شرکتی نیست که این تغییر رو اعمال می‌کنه. یه خبرچین دیگه از Weibo، ادعا کرده که Color OS 15 OPPO هم “مراکز کنترل جداگانه” خواهد داشت.

تغییرات دیگه چیا هستن؟

Chunvn8888 میگه که توی One UI 7 آیکون‌ها گردتر شدن، ویجت‌های صفحه قفل اضافه شده، آیکون‌ها شبیه به macOS و VisionOS اپل شدن و یه قابلیت جدید به نام “عمل سریع” روی صفحه قفل اضافه شده که اساساً از iOS کپی شده. همچنین، نماد گالری هم تغییر کرده و شبیه به نماد گالری iOS شده. به علاوه، رابط کاربری دوربین هم دست‌خوش تغییراتی شده و تنظیمات سریع دوربین به پایین صفحه نزدیک‌تر شده.

همه چیز با احتیاط

البته باید اینو بگیم که این خبرچین همیشه درست نمیگه، پس بهتره این اطلاعات رو با احتیاط بخونیم. ولی اگه این تغییرات درست باشه، دیگه یه عالمه پوسته اندرویدی شبیه به iOS خواهیم داشت، که واقعاً نمیدونیم چقدر می‌تونه خوب باشه!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا