گوشی موبایل

معرفی دکمه عکاسی آیفون 16: آیا فقط در مدل‌های Pro خواهد بود؟

اپل در حال برنامه‌ریزی است تا در سری آیفون 16، یک دکمه جدید مرتبط با دوربین معرفی کند. شایعات حاکی از آن است که این دکمه روی برخی از مدل‌های آیفون 16 تعبیه خواهد شد. اما نکته جالب این است که قاب‌های سیلیکونی رسمی اپل هیچ برشی برای این دکمه جدید ندارند. با این حال، طراحی این قاب‌ها به گونه‌ای است که تأثیری بر کارکرد دکمه خازنی نخواهد گذاشت و همچنان کاربران می‌توانند از قابلیت‌های متعدد این دکمه استفاده کنند.

براساس این شایعات، این دکمه به‌منظور تسهیل در عکاسی با آیفون در حالت افقی طراحی شده است. اپل این دکمه را در سمت راست دستگاه، جایی که آنتن mmWave در مدل‌های فروخته شده در آمریکا قرار دارد، تعبیه کرده است. این دکمه به عنوان یک کنترل خازنی عمل می‌کند و قابلیت‌های پیشرفته‌ای مانند پشتیبانی از ژست‌های حرکتی و فشارهای مختلف را برای تجربه بهتر عکاسی فراهم می‌کند.

iPhone 16 Apple Silicone Cases Have No Cutout for New Capture Button

تصویری از قاب‌های سیلیکونی غیررسمی شخص ثالث که دارای برشی برای این دکمه هستند، در شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق) توسط کاربری چینی به نام DuanRui منتشر شده است. اما شایعات نشان می‌دهند که قاب‌های رسمی اپل این بریدگی را ندارند و به صورت یکپارچه طراحی شده‌اند تا تأثیری بر عملکرد دکمه نداشته باشند.

با این حال، گفته شده است که این دکمه ویژه فقط در مدل‌های Pro آیفون 16 وجود خواهد داشت. همچنین، سری آیفون 16 با نمایشگرهای بزرگ‌تر در مدل‌های Pro، تراشه A18 که از هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند و 8 گیگابایت رم همراه خواهد بود. این مشخصات برای بهبود عملکرد هوش مصنوعی اپل بسیار حیاتی است. برای اطلاع بیشتر درباره معرفی‌های آیفون 16 در رویداد 9 سپتامبر اپل، می‌توانید خلاصه کامل ما را مطالعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا