گوشی موبایل

آیفون 16 پرو با حداقل 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و تراشه A18 پرو

گزارش‌های تازه نشان می‌دهد که اپل احتمالاً فضای ذخیره‌سازی پایه آیفون 16 پرو را افزایش خواهد داد. این شرکت قصد دارد حداقل 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی برای این مدل در نظر بگیرد، اما احتمال دارد قیمت آن نسبت به آیفون 15 پرو بیشتر باشد. همچنین، گزارش‌ها حاکی از آن است که تمام مدل‌های آیفون 16 با تراشه‌های جدید A18 و A18 پرو عرضه خواهند شد و هر چهار مدل، به 8 گیگابایت رم مجهز خواهند بود.

اپل در مدل آیفون 15 پرو مکس فضای ذخیره‌سازی پایه را به 256 گیگابایت افزایش داد، اما در مدل پرو نسخه 128 گیگابایتی را نیز ارائه کرد. انتظار می‌رود که این رویه با عرضه سری آیفون 16 تغییر کند، به‌طوری‌که هر دو مدل پرو و پرو مکس حداقل 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داشته باشند.

براساس گزارش منتشر شده توسط شرکت تحقیقاتی TrendForce، احتمالاً قیمت آیفون 16 پرو بیشتر از آیفون 15 پرو خواهد بود، زیرا ویژگی‌هایی مانند لنز زوم تتراپریسم که پیش‌تر مخصوص آیفون 15 پرو مکس بود، در این مدل به‌کار خواهد رفت. همچنین، اپل برای کاهش اثرات افزایش قیمت، فضای ذخیره‌سازی را به 256 گیگابایت افزایش خواهد داد.

این اقدام مشابه استراتژی سال گذشته اپل در عرضه آیفون 15 پرو مکس است که با لنز زوم تتراپریسم و فضای ذخیره‌سازی 256 گیگابایت به بازار عرضه شد. با توجه به پیشرفت‌های مورد انتظار در مدل آیفون 16 پرو، از جمله صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، احتمال افزایش قیمت نسبت به مدل 256 گیگابایتی آیفون 15 پرو وجود دارد.

گزارش‌ها همچنین اشاره دارند که اپل در سری آیفون 16 از دو تراشه جدید A18 و A18 پرو استفاده خواهد کرد. مدل‌های غیر پرو دارای تراشه A18 خواهند بود، در حالی که مدل‌های پرو از تراشه A18 پرو بهره‌مند خواهند شد. همچنین، رم مدل‌های غیر پرو به 8 گیگابایت افزایش خواهد یافت تا از قابلیت‌های جدید اپل پشتیبانی شود. اطلاعات دقیق‌تر احتمالاً در تاریخ 9 سپتامبر در رویداد معرفی محصولات جدید اپل اعلام خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا