گوشی موبایلهوش مصنوعی

آیپد با iPadOS 18: قابلیتی که کاربران اندروید سال‌هاست از آن استفاده می‌کنند

برخی از کاربران آیپد به زودی قابلیتی را دریافت خواهند کرد که اندروید سال‌هاست از آن برخوردار بوده است

اپل به‌زودی نسخه جدید iPadOS 18 را برای کاربران آیپد در سراسر جهان عرضه می‌کند. یکی از ویژگی‌های مهم این به‌روزرسانی، امکان استفاده از فروشگاه‌های برنامه شخص ثالث است که به‌خصوص برای کاربران اروپایی قابل توجه است.

iPadOS 18 و قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا

با معرفی iPadOS 18، کاربران آیپد در اروپا به لطف قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا می‌توانند برنامه‌ها را از فروشگاه‌های شخص ثالث دانلود کنند. این قانون که به منظور افزایش رقابت در بازار دیجیتال تصویب شده است، هدفش کاهش انحصار شرکت‌های بزرگ فناوری همچون اپل است. کاربران تبلت‌های اندرویدی سال‌هاست که از چنین قابلیتی بهره‌مند هستند و اکنون نوبت به کاربران آیپد رسیده است تا این تجربه را داشته باشند.

امکان استفاده از فروشگاه‌ های شخص ثالث در iPadOS 18

طبق این تغییرات، توسعه‌دهندگان برنامه‌ها می‌توانند با انتخاب شرایط جایگزین، برنامه‌های خود را از طریق فروشگاه‌های شخص ثالث توزیع کنند. همچنین این توسعه‌دهندگان از نرخ‌های کمیسیون کمتری در فروش از طریق این کانال‌ها بهره‌مند خواهند شد، که این مسئله به نفع کاربران و توسعه‌دهندگان خواهد بود.

تغییرات در مرورگر پیش‌فرض آیپد و آیفون

یکی از دیگر ویژگی‌های iPadOS 18، امکان حذف Safari به عنوان مرورگر پیش‌فرض است. کاربران آیپد و همچنین کاربران آیفون در اتحادیه اروپا می‌توانند مرورگرهای دیگر را به عنوان گزینه پیش‌فرض انتخاب کنند. اگرچه این قابلیت در iPadOS 18 ارائه می‌شود، اما کاربران آیفون باید تا نسخه بعدی iOS منتظر بمانند.

هوش مصنوعی اپل و قانون بازارهای دیجیتال

با وجود این تغییرات مثبت، کاربران اروپایی ممکن است از یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های جدید اپل، یعنی Apple Intelligence محروم شوند. به دلیل نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی که از قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا ناشی شده است، اپل اعلام کرده که این ویژگی را در آینده‌ای نزدیک در اروپا عرضه نخواهد کرد.

به‌روزرسانی‌های جدید iOS 18 و macOS Sequoia

علاوه بر iPadOS 18، اپل به‌زودی iOS 18، watchOS 11، macOS Sequoia و visionOS 2 را منتشر خواهد کرد. همچنین کاربران می‌توانند آیفون 16 و اپل واچ سری 10 را که با iOS 18 و watchOS 11 عرضه می‌شوند، پیش‌سفارش کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا