گوشی موبایل

جدیدترین اخبار iPhone 15 : اخبار لحظه ای معرفی آیفون 15 اپل + قیمت نهایی

فردا روزی است که متخصصان فناوری و علاقه مندان به تلفن های همراه منتظر آن هستند – سرانجام معرفی آیفون 15 اپل در راه است.

زمان معرفی از ساعت 10 صبح به وقت کشور هند به صورت زنده در تمام پلتفرم های اصلی رسانه های اجتماعی پخش خواهد شد.

این رویداد چهار گوشی هوشمند جدید را به همراه خواهد داشت: آیفون 15، آیفون 15 پلاس، آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 پرو مکس. همه آنها دارای پورت های USB-C برای شارژ خواهند بود و Max با یک لنز پریسکوپ وارد بازار می شود که ممکن است ارسال را تا اکتبر به تعویق بیندازد.

انتظار می رود اپل چندین محصول جدید از جمله سری آیفون 15، اپل واچ سری 9 و نسل بعدی اپل واچ اولترا (که در سال 2022 معرفی شد) معرفی کند. آیفون 15 احتمالاً بزرگترین سر و صدا را به همراه خواهد داشت – به استثنای هر گونه اطلاعیه غیرمنتظره – با تغییر شایعه شده به USB-C و لنز جدید پریسکوپ (برای زوم اپتیکال بیشتر) منحصراً در iPhone 15 Pro Max.

همچنین انتظار می‌رود اپل تاریخ انتشار سیستم‌عامل موبایل بعدی خود، iOS 17 را اعلام کند که دارای پوسترهای تماس، پست‌های صوتی زنده و اصلاح خودکار بهبودیافته است. در دو سال گذشته، اپل آخرین به‌روزرسانی iOS خود را کمی کمتر از یک هفته پس از رویداد سپتامبر منتشر کرده است. Zachary McAuliffe از CNET پیش بینی می کند که اپل iOS 17 را در روز دوشنبه، 18 سپتامبر منتشر خواهد کرد.

رویداد سپتامبر اپل در تئاتر استیو جابز در دفتر مرکزی این شرکت برگزار می‌شود و احتمالاً شامل دموهای عملی برای رسانه‌های منتخب با هر دستگاهی که اپل اعلام می‌کند، خواهد بود.

USB-C آیفون 15

می‌توانید از اتحادیه اروپا تشکر کنید، اما اپل بالاخره به زمان خود رسیده است و پورت USB-C جهانی را روی آیفون قرار می‌دهد.

منطقی است – اکثر دستگاه‌ها اکنون از پورت‌های USB-C استفاده می‌کنند، حتی مک‌بوک‌ها و آی‌پد پروهای خود اپل. در این مرحله، حتی دارندگان آیفون نیز احتمالاً کابل‌های USB-C بیشتری نسبت به کابل‌های لایتنینگ دارند.

USB-C آیفون 15

حاشیه های نازک تر

آیفون 15 پرو و آیفون 15 ​​پرو مکس نمایشگرهای 6.1 و 6.7 اینچی خود را حفظ خواهند کرد، اما صفحه نمایش می‌تواند روشن‌تر باشد، کنترلرهای LTPO کارآمدتر و حاشیه‌های نازک‌تری داشته باشد.

شایعات حاکی از آن است که حاشیه‌ها از 2.17 میلی‌متر به 1.55 میلی‌متر کاهش می‌یابد که آیفون 15 پرو را به گوشی‌هایی با نازک‌ترین حاشیه تبدیل می‌کند.

 

تراشه A17 با 8 گیگابایت رم؟

در حالی که مدل‌های وانیلی آیفون 15 دارای SoC A16 سال گذشته خواهند بود، حرفه‌ای‌ها به A17 انقلابی منتقل می‌شوند. این اولین چیپست است که بر روی یک فرآیند 3 نانومتری ساخته شده است و 10 تا 15 درصد عملکرد پردازشی را افزایش می دهد و تا 30 درصد راندمان بهتری دارد.

A17 دارای یک پردازنده 6 هسته ای و یک پردازنده گرافیکی 6 هسته ای است که 1 هسته بیشتر از گرافیک موجود در تراشه A16 است. اپل احتمالاً تراشه جدید را با 8 گیگابایت رم جفت خواهد کرد که از 6 گیگابایت 14 پرو بیشتر است.

دوربین اولتراواید جدید آیفون 15

دوربین اولتراواید جدید آیفون 15

انتظار می‌رود آیفون 15 پرو و ​​پرو مکس دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی IMX803 را حفظ کنند، اما از یک لنز جدید 13.4 مگاپیکسلی f/2.2 فوق عریض با لنز 7p برتر بهره می‌برند.

انتظار می رود آیفون 15 پرو زوم 3 برابری 12.7 مگاپیکسلی f/2.8 را نسبت به سال گذشته حفظ کند، اما کیفیت تصویر را با تغییرات نرم افزاری افزایش دهد.

بزرگنمایی پریسکوپ برای Pro Max

تفاوت اصلی بین این دو گوشی، زوم جدید پریسکوپ، منحصر به فرد آیفون 15 پرو مکس خواهد بود. بزرگترین آیفون تنها آیفونی است که می تواند محفظه پریسکوپ بزرگتر را در خود جای دهد.

این یک دوربین با زوم 5 برابر یا 6 برابر خواهد بود و اپل می‌تواند از طریق زوم دیجیتال، مشابه سامسونگ و سایرین، فراتر از آن عمل کند. برخی گزارش ها حاکی از آن است که اندازه سنسور 1/2.9 اینچ است و لنز نسبتاً روشن در f/2.8 خواهد بود.

 

افزایش قیمت، اما 256 گیگابایت به عنوان گزینه پایه

گزارش ها حاکی از آن است که اپل ممکن است قیمت آیفون 15 پرو و ​​پرو مکس را برای مقابله با کاهش فروش افزایش دهد. انتظار افزایش قیمت حدود 100 دلار برای هر مدل و مطمئناً بیشتر از آن در بازارهای خارج از ایالات متحده را دارید.

قیمت آیفون 15

آیفون 15 پرو مکس ممکن است در ماه اکتبر عرضه شود

اپل سری آیفون 15 را در 12 سپتامبر معرفی خواهد کرد، سپس این مدل ها در 15 سپتامبر پیش فروش خواهند شد و سپس در موج اول کشورها در 22 سپتامبر عرضه خواهند شد.

با این حال، آیفون 15 پرو مکس ممکن است تا ماه اکتبر به دلیل مشکلات عرضه به تعویق بیفتد.

خودشه. ما فردا اعلامیه های اپل را به صورت زنده پوشش خواهیم داد، پس هماهنگ کنید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا