شبکه های اجتماعی

اندونزی به دنبال فیلتر کردن شبکه اجتماعی ایکس است

شبکه اجتماعی ایکس که پیشتر با نام توییتر شناخته می شد، بار دیگر در اندونزی با مشکلات احتمالی روبرو شده است. این بار، بحث‌ها حول تغییر خط‌مشی اخیر X است که به محتوای بزرگسالان در این پلتفرم اجازه می‌دهد.

بودی آری ستیادی، وزیر ارتباطات و انفورماتیک اندونزی تهدید کرده که در صورت عدم رعایت قانون محتواهای مثبت 18 سال 2008، دسترسی به X را قطع خواهد کرد. این قانون به شدت انتشار مطالب مستهجن را ممنوع می کند.

در اوایل این ماه، X رسماً خط مشی جدیدی را معرفی کرد که اجازه ارسال محتوای بزرگسالان را می دهد، تا زمانی که کاربران از هشدارهای محتوا استفاده کنند. موضع این شرکت بر استقلال کاربر تأکید می‌کند و معتقد است «بزرگ‌سالان باید بتوانند با منعکس‌کننده باورها، خواسته‌ها و تجربیات خودشان، از جمله موارد مرتبط با تمایلات جنسی، درگیر شوند و محتوایی ایجاد کنند.» این شامل «محتوای تولید شده با هوش مصنوعی، عکاسی یا متحرک مانند کارتون، هنتای یا انیمیشن» است.

اندونزی به دنبال فیلتر کردن شبکه اجتماعی ایکس است

وزیر ستیادی با صدور نامه ای هشداری به ایکس پیامدهای احتمالی عدم رعایت را بیان کرده است. دولت قصد دارد قبل از اتخاذ تصمیم نهایی، ارتباطات بیشتری را ارسال کند. شایان ذکر است، مالک X، ایلان ماسک، ظاهراً به این هشدارها پاسخ نداده است. خود X نیز هنوز در مورد این وضعیت اظهار نظر نکرده است.

اندونزی سابقه ای مستند در سرکوب پورنوگرافی اینترنتی دارد. در سال 2014، این کشور Vimeo را به دلیل متهم کردن این پلتفرم به میزبانی ویدیوهای حاوی برهنگی ممنوع کرد. ممنوعیت های مشابهی برای Tumblr، Reddit و Imgur اعمال شده است. تنها بین سال‌های 2016 تا 2023، اندونزی نزدیک به 2 میلیون وب‌سایت را که گمان می‌رفت حاوی مطالب مستهجن هستند مسدود کرد. سیاست جدید X همچنین توجه و چالش‌های بالقوه را در مالزی، کشور دیگری با مقررات سخت‌گیرانه محتوای اینترنتی، جلب کرده است.

منبع
gizmochina

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا