شبکه های اجتماعی

یوتیوب مشغول تست ویژگی Community Notes برای افزودن متن به ویدیو است

برای مبارزه با اطلاعات نادرست و فراهم کردن زمینه اضافی برای بینندگان، یوتیوب در حال آزمایش ویژگی جدیدی به نام Community Notes است. با الهام از یک ویژگی مشابه در X، قابلیت Community Notes به بینندگان اجازه می‌دهد تا با شفاف‌سازی یا اطلاعات پس‌زمینه ویدیوهای خاص، مشارکت کنند.

برنامه آزمایشی در حال حاضر محدود به گروه منتخبی از کاربران در ایالات متحده است که از طریق ایمیل یا از طریق YouTube Creator Studio دعوت می شوند. برای شرکت، کاربران باید یک حساب یوتیوب فعال در وضعیت خوبی داشته باشند. در طول این مرحله اولیه، YouTube برای ارزیابی مفید بودن یادداشت‌های ارسالی به «ارزش‌دهنده‌های شخص ثالث» تکیه خواهد کرد. این بازخورد برای آموزش سیستم و اطمینان از اینکه فقط با ارزش ترین مشارکت ها به صورت عمومی نمایش داده می شود استفاده می شود.

وقتی پایلوت از گروه اولیه فراتر رفت، بینندگان می‌توانند با استفاده از یک سیستم سه سطحی مفید بودن یادداشت‌های انجمن را ارزیابی کنند: «مفید»، «تا حدودی مفید» یا «غیر مفید». آنها همچنین می‌توانند دلایل خاصی برای رتبه‌بندی خود ارائه کنند، مانند اینکه آیا یادداشت به منابع معتبر استناد می‌کند یا به صورت واضح و مختصر نوشته شده است.

یوتیوب مشغول تست ویژگی Community Notes برای افزودن متن به ویدیو است

یک “الگوریتم مبتنی بر پل” منحصربه‌فرد تعیین می‌کند که کدام یادداشت‌ها در زیر ویدیوها ظاهر شوند. این الگوریتم یادداشت هایی را اولویت بندی می کند که از طیف متنوعی از بینندگان، حتی آنهایی که دیدگاه های متفاوتی دارند، رتبه های مثبت دریافت می کنند. در حالی که همیشه خطر سوء استفاده وجود دارد، یوتیوب امیدوار است که این رویکرد گسترش اطلاعات نادرست را به حداقل برساند.

مفهوم اصلی پشت Community Notes شبیه ویژگی‌ای است که توییتر در دوران جک دورسی معرفی کرد و بعداً تحت مالکیت ایلان ماسک در سطح جهانی گسترش یافت. در حالی که یادداشت‌های توییتر لزوماً همه مسائل مربوط به دقت را حل نکرده‌اند، به نظر می‌رسد یوتیوب معتقد است که رویکرد جمع‌آوری ارزش دارد. این برنامه آزمایشی در دستگاه های تلفن همراه برای کاربران در ایالات متحده آغاز خواهد شد. یوتیوب اذعان می‌کند که ممکن است مشکلاتی در مسیر وجود داشته باشد زیرا سیستم را اصلاح می‌کند و انتظار می‌رود در هفته‌ها و ماه‌های آینده عرضه گسترده‌تری در ایالات متحده صورت گیرد.

منبع
gizmochina

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا