شبکه های اجتماعی

شبکه ایکس به نقص قوانین خدمات دیجیتال توسط اتحادیه اروپا متهم شد

به تازگی اتحادیه اروپا با تحقیقاتی که انجام داده، به شبکه ایکس ایلان ماسک هشداری هایی برای نقض قوانین داده و اعلام شد که جریمه سنگینی در انتظار این شبکه اجتماعی است.

کمیسیون اروپا می گوید که برنامه ارائه تیک آبی شبکه اجتماعی ایکس مطابق با قوانین نیست و فریبنده محسوب می شود. ماسک هم واکشن نشان داده و قصد مقابله با ادعا اتحادیه اروپا را دارد.

اتحادیه اروپا در تحقیقات خود متوجه شد که فعالیت های شبکه ایکس در زمینه قانون خدمات دیجیتال مشکلاتی دارد. اگر اتحادیه موفق شود ادعای خود را اثبات کند، شبکه ایکس باید 6 درصد از گردش مالی جهانی خود را به عنوان جریمه پرداخت نماید.

شبکه ایکس به نقص قوانین خدمات دیجیتال توسط اتحادیه اروپا متهم شد

ایلان ماسک در شبکه اجتماعی ایکس خود درباره این موضوع بیان داشت:

” مشتاقانه منتظر نبرد عمومی در دادگاه هستیم.”

قانون گذاران اروپا معتقدند ایلان ماسک پس از خرید توییتر و فعال کردن قابلیت خرید تیک آبی، موجب مخدوش شدن وجه این تیک محبوب شدند. این حرکت موجب می‌شود تا افرادی که چندان مطرح و محبوب نیستند نیز با تیک آبی همراه شوند و گمراهی را برای کاربران به دنبال دارد. این اتحادیه معتقد است که فروش تیک آبی بدون بررسی صحت افراد موجب می شود تا کاربران بیهوده روی حساب هایی که چندان موثق نیستند، حساب باز کنند.

حال باید دید آیا ایلان ماسک در برابر اتحادیه اروپا موفق خواهد بود یا اینکه باید متحمل پرداخت جریمه معادل 6 درصد از گردش مالی جهانی شبکه اجتماعی ایکس شود.

 

منبع
theguardian

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا