شبکه های اجتماعی

این ویژگی جدید واتساپ فقط برای کاربران اتحادیه اروپا خواهد بود

متا به‌زودی امکان ارتباط میان برنامه‌ای در واتساپ و مسنجر را برای کاربران اتحادیه اروپا فراهم می‌آورد، که شامل پیام‌رسانی با چت‌های شخص ثالث و سایر امکانات جدید خواهد بود.

این تغییرات شامل معرفی گزینه‌هایی جدید برای مدیریت پیام‌ها و چت‌ها است که به کاربران اجازه می‌دهد پیام‌های دریافتی از مسنجر و واتس‌اپ را در یک صندوق ورودی مشترک مشاهده کنند یا آن‌ها را جدا نگه‌دارند. این ویژگی جدید، امکانات پیشرفته‌ای مانند واکنش‌ها، پاسخ‌های مستقیم، نشانگرهای تایپ و رسیدهای خواندن را نیز در بر خواهد داشت، که به ارتباطات کاربر به‌ویژه در محیط‌های چندگانه، تسهیل می‌بخشد.

meta_organize_inbox

متا همچنین در حال توسعه اعلان‌های جدیدی است که کاربران را از امکان پیوند دادن چت‌ها از برنامه‌های جدید پشتیبانی شده مطلع می‌کند. این امکانات علاوه بر پیام‌رسانی، شامل امکان ایجاد گروه‌های جدید با افراد دیگر در چت‌های شخص ثالث نیز خواهد بود. اما برنامه‌های متا به اینجا ختم نمی‌شود؛ این شرکت در نظر دارد تا سال 2027 پشتیبانی از تماس‌های صوتی و ویدیویی با برنامه‌های شخص ثالث را نیز اضافه کند.

meta_chat_notification

متا که به عنوان یک «دروازه‌بان دیجیتال» تحت قوانین بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا قرار دارد، به تدریج در حال تطابق واتس‌اپ و مسنجر با برنامه‌های شخص ثالث نظیر iMessage، Telegram، Google Messages و Signal است. این تطابق نیازمند استفاده از پروتکل سیگنال برای حفظ حریم خصوصی پیام‌ها است، و متا اعلام کرده است که این پروتکل در صورت درخواست شرکا در دسترس قرار خواهد گرفت.

این تحولات بخشی از تلاش‌های گسترده متا برای ارتقاء تجربه کاربری و فراهم کردن امکانات جدید در عرصه ارتباطات دیجیتال است، که به کاربران اجازه می‌دهد از ویژگی‌های پیشرفته پیام‌رسانی بهره‌برداری بیشتری داشته باشند.

منبع
theverge

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا