اجتماعیتکنولوژی

مایکروسافت آزمایش Wi-Fi 7 را در ویندوز 11 آغاز کرد

مایکروسافت اکنون در حال آزمایش پشتیبانی از Wi-Fi 7 در Windows 11 Insider Preview Build 26063 است. این نسخه محدود به کانال Canary بوده، اگرچه ممکن است ظرف چند هفته آینده برای کاربران Dev Channel عرضه شود.

استانداردهای مدرن Wi-Fi کمی گیج کننده هستند. ما دهه گذشته را با استفاده از Wi-Fi 5 گذرانده‌ایم، اما سازندگان سخت‌افزار و ISPها اکنون برای انتقال به Wi-Fi 6 و Wi-Fi 6E تلاش می‌کنند. این استانداردهای اتصال نسل بعدی سرعتی تا 9.6 گیگابیت بر ثانیه را ارائه می‌دهند که تقریباً سه برابر بیشتر از حداکثر سرعت Wi-Fi 5 است. پلتفرم Wi-Fi 6E همچنین از باند 6 گیگاهرتز استفاده کرده و یک “خط” جدید برای ترافیک اینترنت که ازدحام شبکه را کاهش می‌دهد.

مایکروسافت آزمایش Wi-Fi 7 را در ویندوز 11 آغاز کرد

متوسط سرعت اینترنت خانگی در ایالات متحده تنها حدود 224 مگابیت بر ثانیه است. بنابراین، تعداد کمی از خانه‌ها می‌توانند از Wi-Fi 6 یا 6E نهایت استفاده را ببرند. اما برخی از لپ‌تاپ‌ها و گوشی‌های هوشمند سطح بالا اکنون از اتصال Wi-Fi 7 برخوردار هستند که حداکثر توان عملیاتی تئوری بیش از 40 گیگابیت در ثانیه را ارائه می‌کند. عملکرد دنیای واقعی متفاوت خواهد بود و اکثر روترهای Wi-Fi 7 فقط سرعت بی سیم 19 گیگابیت بر ثانیه را تبلیغ می‌کنند، اگرچه واضح بوده که Wi-Fi 7 برای افراد عادی در سال 2024 کاملاً بیش از حد است.

با این حال، در حال حاضر محصولات Wi-Fi 7 در بازار وجود دارد.  برخی از این محصولات لپ تاپ‌های ویندوز 11 هستند. مایکروسافت موظف بوده به مشاغل و افرادی که خواستار اتصال Wi-Fi 7 هستند خدمات رسانی کند، بنابراین در حال آزمایش Wi-Fi 7 در ویندوز 11 است. حرکت مشابه برای ویندوز 10 بعید به نظر می‌رسد. ما شایعات متعددی درباره Wi-Fi 7 در ویندوز 10 شنیده‌ایم که برخی مثبت و برخی منفی هستند. اما سازندگان لپ‌تاپ‌های ویندوز 10 را با کارت‌های Wi-Fi 7 ارسال نمی‌کنند و روترهای Wi-Fi 7 هنوز هم زمانی که ویندوز 10 در اکتبر 2025 به پایان می‌رسد، نسبتاً غیر معمول خواهند بود. اگر مایکروسافت تصمیم بگیرد این ویژگی را به ویندوز 10 تعمیم دهد، به بخش کوچکی از پایگاه کاربران رایانه شخصی سود خواهد برد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا