اجتماعی

احتمال تعطیلی ادارات تهران در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به دلیل گرمای شدید

باتوجه به افزایش شدید دما در روزهای آینده، امکان دارد کمیته شرایط اضطراری تصمیم به تعطیلی ادارات و مراکز دولتی تهران در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بگیرد.

با ادامه یافتن گرمای شدید در تهران، این امکان وجود دارد که ادارات و مراکز دولتی بار دیگر تعطیل شوند. هفته گذشته نیز به دلیل افزایش شدید دما، استانداری تهران چندین روز را تعطیل اعلام کرد. به طور خاص، شنبه 6 مرداد ادارات از ساعت 12 تعطیل شدند و این تصمیم به دلیل گرمای شدید و خطرات ناشی از اشعه‌های مضر اتخاذ شد. همچنین یکشنبه ادارات تهران به دلیل گرما تعطیل بودند و سه شنبه نهم مرداد نیز ادارات تهران تنها از ساعت ۶ تا ۱۰ صبح فعالیت داشتند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور نیز روز گذشته از گرمازدگی ۴۰۴ نفر در کشور خبر داد. بابک یکتاپرست بیان کرد که از این تعداد، ۳۰۵ نفر به صورت شخصی به مراکز و پایگاه‌های اورژانس مراجعه کرده‌اند.

به گفته این مقام مسئول، ۹۹ نفر نیز با مرکز فوریت‌های اورژانس ۱۱۵ تماس گرفتند که از این تعداد ۵۰ نفر توسط عوامل اورژانس در محل خدمات درمانی دریافت کرده و ۴۹ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.

در حال حاضر، صحبت‌هایی درباره تعطیلی ادارات دولتی تهران در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مطرح شده است. فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی نیز تأکید کرده است که تهران در روزهای آینده با افزایش دما مواجه خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا