اجتماعی

آخرین وضعیت همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرده است که با واریز مبلغ علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان طبق مصوبه دولت، این فرآیند در سازمان به طور رسمی آغاز شده است. میرهاشم موسوی اشاره دارد که مبلغ سه میلیون تومان به عنوان علی‌الحساب برای متناسب‌سازی و کمک معیشتی بازنشستگان در نظر گرفته شده که تاکنون برای ماه‌های فروردین تا خرداد پرداخت شده است.

اخیراً مبلغ سه میلیون تومان به حساب بازنشستگان غیرحداقلی‌بگیر واریز شده که در قالب متناسب‌سازی بوده است. پرداختی‌ها برای حداقلی‌بگیران به صورت کمک معیشتی انجام شده و در صورت تأمین منابع مالی، این پرداخت‌ها ادامه خواهد داشت. بر این اساس، مبلغ ۱۰ میلیون ریال به صورت علی‌الحساب به حساب بازنشستگان واریز شده که شامل هزینه‌های مستمری و کمک هزینه معیشتی می‌شود.

پس از این پرداخت‌ها، احکام جدید متناسب‌سازی صادر شده است که طبق جزء ۲ بند «ر» ماده ۲۸ قانون مربوطه، سازمان تأمین اجتماعی مکلف است که در طول سه سال ابتدایی برنامه، نسبت به متناسب‌سازی مستمری بازنشستگان اقدام نماید. به طوری که در پایان سال سوم، نسبت مستمری بازنشستگان به حداقل دستمزد همان سال، به ۹۰ درصد نسبت اولین مستمری بازنشستگی به حداقل دستمزد سال برقراری مستمری برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا