اجتماعی

افزایش تعداد قربانیان ویروس نیل غربی در آمریکا؛ 5 نفر جان باختند

ویروس نیل غربی دوباره جان می‌گیرد! مقامات بهداشتی ایالات متحده روز جمعه اعلام کردند که دو نفر دیگر در نیوجرسی به دلیل ابتلا به این ویروس خطرناک جان خود را از دست داده‌اند، و این آمار، تعداد قربانیان ویروس نیل غربی در این فصل را به پنج نفر افزایش داده است.

به گفته مسئولان بهداشت، علاوه بر نیوجرسی، دو نفر در ویسکانسین شرقی و یک نفر در شمال شرقی ایلینوی نیز به علت ابتلا به ویروس نیل غربی جان خود را از دست داده‌اند. در همین حال، وزارت بهداشت ویسکانسین روز پنج‌شنبه اعلام کرد که فرد دیگری در این ایالت به دلیل این بیماری در بیمارستان بستری شده است. موارد گزارش‌شده در ویسکانسین شامل ساکنان شهرستان‌های اوتاگامی، فوند دو لاک و براون می‌شود.

در ایلینوی نیز، اداره بهداشت لیک کانتی و مرکز بهداشت اجتماعی روز پنج‌شنبه اعلام کردند که در هفته گذشته، آزمایش ویروس نیل غربی سه نفر مثبت بوده است. یکی از این قربانیان، در اواسط ماه اوت علائم را تجربه کرد و کمی بعد از آن درگذشت.

دکتر سامیر ووهرا، مدیر اداره بهداشت عمومی ایلینوی، در بیانیه‌ای اظهار داشت: «متأسفانه، اولین مرگ ما در سال جاری به دلیل ویروس نیل غربی در ایلینوی گزارش شده است. این مرگ – و شش مرگی که سال گذشته رخ داد – یادآور این است که ویروس نیل غربی یک خطر جدی است، به خصوص برای سالمندان و افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند.»

ویروس نیل غربی معمولاً از طریق نیش پشه آلوده منتقل می‌شود. طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC)، سی و سه ایالت تاکنون 289 مورد ابتلا به این ویروس را در سال 2024 گزارش کرده‌اند. CDC همچنین اعلام کرده که موارد ابتلا به ویروس نیل غربی در طول فصل پشه که از تابستان آغاز می‌شود و تا پاییز ادامه دارد، رخ می‌دهد.

در اخبار مرتبط، دکتر آنتونی فائوچی، مدیر سابق انستیتوی ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی، نیز اخیراً از ویروس نیل غربی بهبود یافته است. او در مصاحبه‌ای با سی‌بی‌اس نیوز گفت که احتمالاً زمانی که در حیاط خانه‌اش بود، توسط یک پشه نیش زده شد و به علت تب، لرز و خستگی شدید، در بیمارستان بستری شد.

طبق اعلام CDC، اگرچه بیشتر افراد مبتلا به ویروس نیل غربی علائمی را تجربه نمی‌کنند، حدود 1 نفر از هر 5 نفر ممکن است دچار تب، سردرد، بدن درد، استفراغ، اسهال یا بثورات پوستی شوند. همچنین، از هر 150 نفر مبتلا، 1 نفر به یک بیماری جدی و گاهی کشنده مبتلا می‌شود. متأسفانه، تاکنون هیچ واکسنی برای پیشگیری از ویروس نیل غربی و هیچ دارویی برای درمان علائم آن وجود ندارد.

در ویسکانسین، به طور متوسط سالانه 18 مورد ابتلا به ویروس نیل غربی گزارش می‌شود. امسال نیز این ویروس در پشه‌ها، حیوانات و اهداکنندگان خون سالم که آزمایش خون آنها برای ویروس نیل غربی مثبت بوده، شناسایی شده است.

ویروس نیل غربی اولین بار در سال 1999 در ایالات متحده و در نیویورک گزارش شد و از آن زمان به تدریج در سراسر کشور گسترش یافت. با افزایش موارد جدید، مقامات بهداشتی بار دیگر بر اهمیت پیشگیری و محافظت از خود در برابر نیش پشه‌ها تأکید کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا