اجتماعی

برنامه اکسپرس اینتری کانادا چیست؟

برنامه اکسپرس اینتری کانادا یک برنامه مهاجرت الکترونیکی است که توسط دولت کانادا طراحی شده است. این اجازه می دهد تا افراد از سراسر جهان بر اساس مهارت های خاص خود برای مهاجرت به کانادا اقدام کنند.

با در نظر گرفتن اینکه کانادا به کارگران ماهر در مشاغل مختلف نیاز دارد، برنامه اکسپرس انتری را برای جذب هرچه بیشتر افراد واجد شرایط ارائه کرده است. در این مقاله توضیح خواهیم داد که این برنامه چیست و چگونه می توان برای آن درخواست داد.

برنامه اکسپرس اینتری کانادا چیست؟

برنامه اکسپرس انتری به صورت آنلاین در وب سایت دولت کانادا تکمیل می شود. این به افراد اجازه می دهد تا مشخصات مهارت ها، تحصیلات و سابقه شغلی خود را برای کسب امتیاز از طریق یک ماشین حساب خاص که توسط دولت طراحی شده است، ارسال کنند.

بسته به نوع ویژگی هایی که متقاضی دارد، از طریق فاکتورهای مختلف رتبه بندی می شوند و امتیاز می گیرند. سپس از پروفایل هایی که بیشترین امتیاز را کسب می کنند دعوت می شود برای اقامت دائم کانادا درخواست دهند.

در صورت تایید برای اقامت دائم، متقاضی می تواند سپس به کانادا نقل مکان کند و از تمام امتیازات ساکنین قانونی برخوردار باشد، از جمله حق درخواست برای شهروندی کانادا پس از واجد شرایط بودن.

بنابراین برنامه اکسپرس انتری کانادا به کارگران ماهر اجازه می دهد تا به کانادا مهاجرت کرده و در آنجا کار کنند، در حالی که در مسیری برای دریافت شهروندی خود نیز قرار دارند.

انواع برنامه های اکسپرس اینتری مهاجرت به کانادا چیست؟

از آنجایی که سطوح مختلفی از کارگران ماهر وجود دارد، دولت کانادا چهار برنامه مختلف را در اکسپرس اینتری طراحی کرد. این برنامه ها به عنوان برنامه های مهاجرت اقتصادی نیز شناخته می شوند زیرا کارگران ماهر را جذب می کنند که باعث بهبود و توسعه اقتصاد کانادا می شود. این برنامه ها به شرح زیر است:

  • برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP)
  • برنامه تجارت ماهر فدرال (FSTP)
  • کلاس تجربه کانادا (CEC)
  • برنامه نامزدهای استانی (PNP)

برنامه ها بسته به نیاز آنها برای واجد شرایط بودن متفاوت است. تفاوت اصلی بین آنها مهارت های زبانی، شغل واجد شرایط و تجربه کاری است.

Canada Express Entry

برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP)

برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP) برای تمامی کارگران ماهر با تجربه کاری خارجی برای مهاجرت به کانادا طراحی شده است. این امر مستلزم سطح بالایی از مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی (سطح 7) و همچنین شغلی است که در مشاغل مدیریتی، مشاغل حرفه ای که نیاز به مدرک دانشگاهی دارد یا مشاغل فنی یا مشاغلی که به دیپلم کالج یا دوره های کارآموزی نیاز دارند، می باشد. در نهایت، همچنین نیاز به یک سال تجربه کار مداوم در شغل خاص در 10 سال گذشته دارد.

برنامه تجارت ماهر فدرال (FSTP)

برنامه تجارت ماهر فدرال (FSTP) برای کارگران ماهر در مشاغل خاص که تجربه کار در یک کشور خارجی دارند طراحی شده است. این نیاز به سطح 5 یا 4 مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی دارد، شغلی که در مشاغل فنی قرار می گیرد که نیاز به دیپلم کالج یا کارآموزی و 2 سال تجربه کاری در 5 سال گذشته دارد. علاوه بر این، کسانی که درخواست می دهند باید یک پیشنهاد شغلی معتبر از یک شرکت کانادایی و گواهینامه ای داشته باشند که ثابت کند مهارت بالایی در تجارت خود دارند.

کلاس تجربه کانادا (CEC)

کلاس تجربه کانادایی (CEC) برای کارگران ماهری طراحی شده است که تجربه کاری در کانادا دارند. آنها باید سطح 5 یا 7 در مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی داشته باشند و دارای شغلی باشند که در مشاغل مدیریتی، مشاغل حرفه ای یا مشاغل فنی قرار می گیرد. همچنین باید یک سال سابقه کار در کانادا در 3 سال گذشته داشته باشند.

برنامه نامزدهای استانی (PNP)

برنامه نامزد استانی (PNP) برنامه ای است که برای استان های کانادا طراحی شده است تا کارگران ماهر خاصی را که نیازهای آنها را برآورده می کنند نامزد و انتخاب کنند. متقاضی که برای درخواست دعوت می شود باید در استانی که آنها را نامزد و حمایت مالی کرده زندگی و کار کند. این برنامه توسط استان ها مدیریت می شود و فقط از پورتال اکسپرس انتری برای دریافت آنلاین پروفایل استفاده می کند.

الزامات برنامه اکسپرس اینتری کانادا چیست؟

اگر تصمیم گرفته اید که می خواهید از طریق برنامه اکسپرس اینتری به کانادا مهاجرت کنید، باید معیارهای واجد شرایط بودن را داشته باشید. سه برنامه اول دارای مجموعه معیارهای خاص خود هستند، در حالی که برنامه نامزد استانی (PNP) دارای چند الزام اضافی است که مخصوص هر استان است.

برای تعیین اینکه آیا واجد شرایط هستید یا خیر، می توانید به وب سایت دولت کانادا در اینجا مراجعه کنید. شما باید روی دکمه “بررسی واجد شرایط بودن” کلیک کنید و شما را به یک پرسشنامه کوتاه هدایت می کند. پرسشنامه از شما جزئیاتی در مورد خودتان می پرسد مانند:

  • ملیت
  • سن
  • توانایی های زبانی
  • تحصیلات
  • تجربه کار
  • اعضای خانواده
  • جزئیات پیشنهاد شغلی در کانادا

هر پاسخی که به این سوالات می دهید برای محاسبه امتیازات شما در ماشین حساب CRS استفاده می شود. پاسخ‌های مختلف امتیازهای متفاوتی را به دست می‌دهند و هر برنامه اکسپرس اینتری از شما می‌خواهد که آستانه خاصی را برای واجد شرایط بودن بگذرانید. مجموع امتیازات 100 است و به عنوان مثال، برای واجد شرایط بودن برای برنامه کارگران ماهر فدرال، به حداقل 67 امتیاز نیاز دارید.

پس از تکمیل پرسشنامه، وب سایت یک شماره کد مشخص برای شما ایجاد می کند. پس از ایجاد حساب کاربری خود می توانید از آن برای شروع نمایه خود استفاده کنید.

برای برنامه نامزد استانی (PNP)، باید واجد شرایط اکسپرس اینتری باشید، اما باید شرایط اضافی را نیز داشته باشید. شما باید تصمیم بگیرید که در کدام استان کانادا می خواهید زندگی کنید و با مقامات مسئول تماس بگیرید.

شما می توانید لیستی از تمام استان های کانادا و پیوندهایی به مخاطبین آنها را در سایت واجد شرایط PNP پیدا کنید. با استان انتخابی خود تماس بگیرید و شرایط لازم را پیدا کنید و بررسی کنید که آیا واجد شرایط هستید یا خیر. اگر هستید، پس استان باید شما را نامزد کند تا بتوانید درخواست بدهید.

چگونه برای برنامه اکسپرس اینتری کانادا اقدام کنیم؟

فرآیند درخواست برای برنامه های اکسپرس اینتری بسته به برنامه ای که می خواهید درخواست دهید متفاوت است. یک فرآیند درخواست برای سه برنامه اول وجود دارد، در حالی که برنامه نامزد استانی روش متفاوتی دارد.

درخواست برای کارگران ماهر فدرال، مشاغل ماهر فدرال، یا برنامه های کلاس تجربه کانادایی را می توان از طریق این مراحل انجام داد.

مدارک پشتیبان را دریافت کنید

برای اینکه بتوانید برای برنامه ها درخواست دهید به لیستی از مدارک پشتیبانی نیاز دارید. این شامل:

  • گذرنامه معتبر سند مسافرتی
  • نتایج آزمون زبان (انگلیسی یا فرانسوی)
  • گزارش ارزیابی اعتبار تحصیلی (برای کارگران ماهر فدرال و کلاس تجربه)
  • نامه پیشنهاد شغلی از یک کارفرما در کانادا (اگر دارید)
  • گواهی پلیس برای اثبات داشتن سابقه کیفری پاک
  • ازمایش پزشکی

در صورت دعوت به درخواست، اثبات اینکه شما بودجه کافی برای پوشش اقامت خود در کانادا دارید.

Canada Express Entry

مشخصات خود را ارسال کنید

روشی که برنامه اکسپرس انتری کار می کند از طریق انتخاب از پروفایل های مختلف ارسال شده از متقاضیان بالقوه است. بنابراین شما باید مشخصات خود را ارسال کنید و ثابت کنید که واجد شرایط هستید.

برای ارسال این نمایه، باید یک حساب کاربری در وب سایت دولت کانادا باز کنید. شما کدی را که از پرسشنامه واجد شرایط بودن خود به دست آورده اید را وارد کرده و سپس به تمام سوالاتی که در پروفایل موجود است پاسخ دهید. جزئیات مربوط به سن، ملیت، تحصیلات، تجربه کاری خود را می نویسید و مدارکی را که در مرحله اول جمع آوری کرده اید ارسال می کنید.

می توانید 60 روز روی پروفایل کار کنید و سپس باید آن را ارسال کنید. اگر بیش از 60 روز منتظر بمانید، نمی توانید آن را ارسال کنید و باید از اول شروع کنید.

پس از ارسال نمایه، باید منتظر بمانید تا ببینید آیا انتخاب شده اید یا خیر. هر سال، دولت کانادا از میان فهرست پروفایل ها، افرادی را انتخاب می کند که بر اساس مدارک خود، بالاترین رتبه را کسب می کنند. این می تواند 6 ماه یا بیشتر طول بکشد و در عین حال، می توانید روی بهبود امتیاز خود و به روز رسانی پروفایل خود کار کنید. به عنوان مثال، اگر قبلاً نداشتید، می توانید دوباره در آزمون های زبان شرکت کنید تا نمرات بهتری کسب کنید یا در کانادا پیشنهاد شغلی دریافت کنید.

برای درخواست دعوت شوید

اگر جزو افرادی هستید که بیشترین امتیاز را دارند، دولت کانادا از شما دعوت می کند که درخواست بدهید. علاوه بر این، اگر واجد شرایط هستید و شرایط لازم را دارید، استانی که نمایه خود را به آن ارسال کرده اید از شما دعوت می کند برای PNP درخواست دهید.

هنگامی که از شما برای درخواست دعوت شد، باید دعوت نامه را بپذیرید تا واجد شرایط اقامت دائم باشید. همچنین اگر برای برنامه‌ای انتخاب شده‌اید که جزو اولین انتخاب‌هایتان نبوده‌اید، می‌توانید دعوت را رد کنید. اگر دعوت را رد کردید، باید دوباره مراحل را طی کنید، پروفایل خود را ارسال کنید و منتظر بمانید تا انتخاب شوید.

برای اقامت دائم اقدام کنید

دولت کانادا فرم های لازم را که باید برای درخواست اقامت دائم ارسال کنید برای شما ارسال می کند. شما باید آن فرم ها را تکمیل کنید و همچنین مدارک پشتیبانی را که از شما می خواهند ارسال کنید تا درخواست شما بررسی شود. همچنین باید هزینه ها را نیز پرداخت کنید که بسته به برنامه ای که درخواست می کنید متفاوت است.

شما 60 روز فرصت خواهید داشت تا درخواست اقامت دائم را تکمیل کنید و پس از ارسال آن، تنها مجاز به ایجاد تغییرات مهم خواهید بود.

سپس دولت کانادا درخواست شما را برای اقامت دائم برای حدود 6 ماه ارزیابی می کند و سپس تصمیم خود را به شما اطلاع می دهد. اگر درخواست شما را تایید کنند، می توانید به طور دائم به کانادا مهاجرت کنید. در صورت انکار دلایلی را که می توانید اصلاح کنید و دوباره اعمال کنید به شما اطلاع می دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا