اجتماعی

مردم این 4 قاره می توانند ماه گرفتگی آخر هفته را ببینند

یک ماه گرفتگی جزئی روز شنبه آسمان شب را برای نمایش خیره کننده ای فرا می گیرد که به تماشاگران آسمان اجازه می دهد بخشی از سایه زمین را که بر روی ماه منعکس شده است ببینند.

برای کسانی که در مسیر خسوف هستند – که به گفته EarthSky سراسر اروپا، آفریقا، بیشتر آسیا و غرب استرالیا را در بر می گیرد.

به نظر می رسد که ماه در طول ماه گرفتگی جزئی از ساعت 3:34 بعد از ظهر گاز زده شده است! تا ساعت 4:52 بعد از ظهر ET.

در اطراف ماه‌گرفتگی جزئی، خورشید گرفتگی نیمه‌قرنی خواهد بود که از ساعت 2:01 بعد از ظهر آغاز می‌شود. ET و باعث می شود که ماه از انعکاس سایه بیرونی زمین، که در غیر این صورت به عنوان نیم سایه شناخته می شود، کمی تاریک شود، قبل از اینکه سایه درونی و تاریک تر سیاره، چتر، خسوف جزئی را ایجاد کند.

مردم در امتداد سواحل شرقی آمریکای شمالی و جنوبی می‌توانند انتهای دم شبه‌گرفتگی را درست قبل از پایان آن در ساعت 6:26 بعد از ظهر ببینند. ET، با توجه به زمان و تاریخ.

به گفته ناسا، در حالی که ماه مانند یک ماه گرفتگی کامل قرمز نمی شود – زمانی که نور خورشید تنها پس از عبور از جو غبارآلود و ابری زمین به ماه می رسد، طبق گفته ناسا – گرفتگی جزئی نمایشی آسان برای دیدن ارائه می دهد. دکتر شانون اشمول، مدیر سیاره‌نمای آبرامز در دانشگاه ایالتی میشیگان گفت که این به هیچ تجهیزات اضافی نیاز ندارد.

اشمول گفت:

تا زمانی که در سمت شب زمین هستید و می توانید ماه را ببینید، می توانید این اتفاق را مشاهده کنید.اگر رصدخانه‌ها یا مکان‌هایی با تلسکوپ وجود دارند که در نزدیکی شما هستند، یا شما تلسکوپ دارید، برای دیدن برخی جزئیات بیشتر از نزدیک، دیدن آن‌ها همیشه خوب است، اما لازم نیست.

مردم این 4 قاره می توانند ماه گرفتگی آخر هفته را ببینند

اطلاعات بیشتر در مورد آخرین ماه گرفتگی سال

ماه گرفتگی جزئی آینده مصادف با ماه کامل اکتبر خواهد بود که در غیر این صورت به عنوان ماه شکارچی شناخته می شود – به گفته Old Farmer’s Almanac، احتمالاً به این دلیل نامگذاری شده است زیرا زمانی به عنوان هشداری برای شکارچیان برای آماده شدن برای ماه های سرد زمستان پیش رو بوده است.

ماه گرفتگی تنها زمانی رخ می دهد که ماه کاملاً کامل باشد، زیرا خورشید، زمین و ماه باید دقیقاً در یک راستا قرار گیرند تا این رویداد اتفاق بیفتد. اشمول گفت که ماه کامل زمانی رخ می دهد که ماه در پشت زمین و در مقابل خورشید قرار دارد – ماه گرفتگی نیز به این ترتیب نیاز دارد، اما اجرام آسمانی باید دقیقاً در یک راستا قرار گیرند تا ماه در سایه زمین قرار گیرد زیرا از خورشید پرتاب می شود. .

ماه گرفتگی کامل تراز ماه گرفتگی جزئی است، با حرکت ماه به طور کامل در سایه زمین، در حالی که ماه گرفتگی جزئی نشان می دهد که ماه تنها از بخشی از سایه زمین عبور می کند.

مدار ماه و زمین باعث می شود که به طور متوسط ​​سالانه دو ماه گرفتگی رخ دهد. آخرین ماه‌گرفتگی، یک ماه‌گرفتگی نیمه‌جمعی در ماه مه بود که در آن ماه با چرخش به دور سایه‌ی بیرونی زمین، کم‌نور شد و ماه‌گرفتگی بعدی تا مارس ۲۰۲۴ رخ نخواهد داد.

ماه گرفتگی و خورشید گرفتگی به صورت جفتی اتفاق می افتند، زیرا خورشید گرفتگی مستلزم این است که ماه در فاز ماه جدید خود باشد. ماه گرفتگی جزئی در روز شنبه دو هفته پس از خورشید گرفتگی حلقوی که “حلقه ای از آتش” در آسمان قاره آمریکا ایجاد کرد، رخ می دهد.

بیشتر مردم به جز فضانوردان و تعداد بسیار کمی از مردم، زمین را از منظر دیگری به جز زندگی روی آن نمی‌بینند، بنابراین به نظر من، دیدن آن سایه همیشه چیز جالبی است. این یادآوری است که ما بخشی از این جهان بزرگتر هستیم.

مواظب مشتری، زحل و زهره باشید که برای کسانی که در سمت شب زمین در طول ماه گرفتگی جزئی هستند نیز قابل مشاهده خواهند بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا