تکنولوژی

توسعه دهندگان می توانند بازی های بزرگ‌ تر را در iOS 18 و tvOS 18 منتشر کنند

توسعه دهندگان برنامه یا بازی اپل ممکن است با این واقعیت آشنا باشند که اپل برای برنامه های iOS و tvOS خود محدودیت هایی در حجم تعیین می کند. این محدودیت وجود دارد تا یک برنامه یا بازی فضای زیادی را در دستگاه اشغال نکند. با این حال، با افزایش تقاضای برنامه‌ها و بازی‌ها، اندازه برنامه‌ها و بازی‌ها بر فضای ذخیره‌سازی تأثیر می‌گذارد.

در یادداشت‌های انتشار رسمی iOS 18 beta 2 و tvOS 18 beta 2، اپل اعلام کرده است که محدودیت‌های حجم برنامه را برای iPhone، iPad و Apple TV افزایش می‌دهد. این بدان معنی است که توسعه دهندگان برنامه یا بازی می توانند برنامه های با حجم بزرگ را در فروشگاه App برای iPhone، iPad و Apple TV منتشر کنند.

در حال حاضر، بسته نرم افزاری دانلود شده از اپ استور برای iOS تنها می تواند تا 2 گیگابایت حجم داشته باشد. با ورود iOS 18، اپل این محدودیت را به 4 گیگابایت افزایش داد. این نیاز توسعه‌دهندگان را به تکیه بر دارایی‌های دانلود شده در صورت تقاضا، که منابعی هستند که پس از باز شدن بازی برای اولین بار یا در پس‌زمینه دانلود می‌شوند، نفی می‌کند.

توسعه دهندگان می توانند بازی های بزرگ‌ تر را در iOS 18 و tvOS 18 منتشر کنند

از زمان iOS 9، توسعه دهندگان برنامه می توانند از «برش» استفاده کنند، که برنامه های آنها را به دو بخش تقسیم می کند: برنامه اصلی و منابع درخواستی (ODR). برش دادن برنامه‌ها به کاربران این امکان را می‌دهد تا برنامه‌ها یا بازی‌ها را بدون نیاز به صبر طولانی برای دانلود، به سرعت دانلود کنند.

این سیستم قسمت‌های اصلی بازی را دانلود می‌کند و گزینه‌ای را برای دانلود سایر قسمت‌ها مانند قسمت‌ها و سایر محتوای درون بازی در مرحله بعد ارائه می‌دهد. این در نهایت به صرفه‌جویی در فضای ذخیره‌سازی کمک می‌کند، زیرا سیستم فقط قطعات ضروری را دانلود می‌کند و سایر دارایی‌ها را می‌توان در زمانی که دیگر مورد نیاز نیست از دستگاه حذف کرد.

اپل همچنین محدودیت های منابع درخواستی را افزایش می دهد. تا به حال، با iOS 17 و iPadOS 17، بازی ها یا برنامه ها می توانستند تا 20 گیگابایت منابع درخواستی داشته باشند، اما اکنون این محدودیت با iOS 18 و iPadOS 18 به 70 گیگابایت افزایش یافته است. به روز رسانی tvOS 18 محدودیت را تا 20 گیگابایت حفظ می کند، مشابه آن. به نسخه های قدیمی tvOS.

هر دو iOS 18 و tvOS 18 به صورت پیش‌نمایش بتا برای توسعه‌دهندگان در دسترس هستند، در حالی که انتظار می‌رود نسخه بتای عمومی ماه آینده ارائه شود.

منبع
neowin

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا