تکنولوژی

پردازنده گلکسی واچ 7 مشخص شد

سامسونگ در آستانه معرفی چندین محصول جدید از جمله سری گلکسی واچ 7، نسل ششم سری گوشی های تاشو و سری گلکسی بادز 3 بازطراحی شده است. پیش از رویداد Galaxy Unpacked، سامسونگ یک تراشه جدید اگزینوس را معرفی کرده که انتظار می‌رود سری گلکسی واچ 7 را قدرت بخشد.

چیپ Exynos W1000 بر اساس فرآیند 3 نانومتری GAA سامسونگ ساخته شده و چیپست عملکرد چند هسته ای 3.7 برابر سریعتر و عملکرد تک هسته ای 3.4 برابر سریعتر دارد. این شرکت ادعا می‌کند که تراشه جدید اپلیکیشن‌ها را 2.7 برابر سریع‌تر راه‌اندازی می‌کند و همچنین در مقایسه با نسل قبلی، بین آن‌ها جابجا می‌شود.

همچنین گزارش شده است که Exynos W1000 در مقایسه با چیپست Exynos W930 مبتنی بر 5 نانومتر سری Galaxy Watch 6 از مصرف انرژی بالاتری برخوردار است. به گفته این شرکت،  “Exynos W1000 انتظارات را در مورد اینکه چند بار باید ساعت هوشمند خود را شارژ کنید، دوباره تعریف می کند.”

پردازنده گلکسی واچ 7 مشخص شد

چیپ Exynos W1000 که به تازگی معرفی شده است در مجموع به 5 هسته CPU مجهز است، 1 هسته Cortex-A78 با فرکانس 1.6 گیگاهرتز و 4 هسته Cortex-A55 با فرکانس 1.5 گیگاهرتز. این با چیپ دارای پردازنده گرافیکی Mali-G68 MP2 هم است که از نمایشگرهایی با وضوح QHD (960×540) و 640×640 پشتیبانی می کند.

این چیپست می تواند تا 32 گیگابایت حافظه eMMC و حافظه LPDDR5 پشتیبانی کند. این تراشه از بسته بندی سطح پنل خروجی فن (FO-PLP) برای اتلاف گرما بهتر و اندازه کوچکتر استفاده می کند. به عنوان مرجع، تراشه Exynos W930 با یک پردازنده دو هسته ای Cortex-A55 با فرکانس 1.4 گیگاهرتز عرضه می شود.

علاوه بر توانایی بیشتر، چیپست جدید از نظر سایز نیز کوچکتر است که به سری Watch 7 اجازه می دهد فضای بیشتری را برای باتری شما حفظ کند. ظرفیت باتری بالاتر همراه با مصرف انرژی کمتر، باعث عمر باتری بیشتر برای سری گلکسی واچ 7 آینده می شود. تراشه جدید همچنین دارای یک موتور نمایشگر همیشه روشن 2.5 بعدی (AOD) است که “نمایشگر پیشرفته و صفحه های ساعت با جزئیات غنی” را امکان پذیر می کند. با این توسعه، عناصر رابط کاربری AOD با یک نگاه ساده‌تر و واضح تر می شوند.

منبع
gizmochina

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا