تکنولوژی

واچ فیس های قدیمی با Wear OS 5 سازگار نیستند

بسیاری از کاربران ساعت های Wear OS مایلند تا سیستم عامل جدید Wear OS 5 گوگل را روی ساعت خود نصب کنند و از واچ فیس های قدیمی روی ساعت خود در کنار این نسخه بهره گیرند.

گوگل در ماه می Wear OS 5 را در Google I/O 2024 معرفی کرد و امروز شاهد بودیم که سامسونگ گلکسی واچ 7 با آن معرفی شد، اولین دستگاهی که شاهد ورود آن با نرم افزار جدید هستیم. این نه تنها به سایر ساعت‌های هوشمند جدید ملحق می‌شود، بلکه دستگاه‌های قدیمی‌تر نیز در ماه‌های آینده به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را دریافت می‌کنند. این در حالی بوده که Wear OS 5 وعده می دهد موارد زیادی از جمله بهبود حریم خصوصی و بهبود عملکرد را ارائه دهد، همچنین پشتیبانی از واچ فیس های قدیمی را قطع خواهد کرد.

فرمت Watch Face (WFF) روش جدید گوگل برای ساخت واچ فیس های جدید برای Wear OS است که بیش از یک سال پیش معرفی شد. قرار است استاندارد مبتنی بر XML برای سازندگان آسان‌تر باشد تا در درازمدت حفظ کنند، اما در وهله اول باید آن را بپذیرند.  اگر یک واچ فیس قدیمی مورد علاقه دارید که قبل از WFF ساخته شده، این احتمال وجود دارد که سازنده نتواند آن را با فرمت جدید تطبیق دهد.

 واچ فیس های قدیمی با Wear OS 5 سازگار نیستند

امروز، گوگل به طرفداران ساعت هوشمند در مورد از دست دادن دسترسی به واچ فیس های قدیمی در Wear OS 5 هشدار می دهد. آنهایی که با کتابخانه قبلی Jetpack Watch Face ساخته شده‌اند، همچنان می‌توانند با ساعت‌های هوشمند دارای سیستم عامل Wear OS 2 استفاده شوند، اما واچ فیس های Jetpack دیگر با برداشتن یک دستگاه Wear OS 5 جدید قابل شناسایی نخواهند بود.

خبر خوب این است که بسیاری از گزینه های WFF واقعاً خوب وجود دارد و تعداد آنها در حال افزایش است. سعی کنید این را کمتر به عنوان «از دست دادن چیز قدیمی» در نظر بگیرید تا «تشویق قوی برای تست کردن چیز جدید». ما مطمئن هستیم که می توانید جایگزینی بهتر را پیدا کنید.

منبع
androidauthority

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا