تکنولوژیگوشی موبایلهوش مصنوعی

بررسی کامل رویداد Made by Google 2024: معرفی پیکسل 9 و هوش مصنوعی Gemini

خلاصه نوشته
  • رویداد Made by Google 2024 با معرفی گوشی‌های Pixel 9، قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی Gemini و به‌روزرسانی‌های Nest و ساعت پیکسل، به اوج خود رسید.

رویداد سالانه Made by Google 2024 با افشاگری‌های جذاب خود به پایان رسید و مجموعه‌ای از محصولات و تکنولوژی‌های جدید از گوگل رونمایی شد. امسال، این رویداد قبل از معرفی معمولی آیفون توسط اپل برگزار شد و توجهات بسیاری را به خود جلب کرد، مخصوصاً با تمرکز بر هوش مصنوعی که در چند سال اخیر به یکی از موضوعات داغ دنیای فناوری تبدیل شده است.

با اینکه این رویداد به پایان رسیده است، شما همچنان می‌توانید پخش زنده آن را مشاهده کنید. این رویداد از ساعت 10 صبح به وقت محلی شروع شد و در آن محصولات متنوعی از جمله مجموعه جدید Google Pixel 9، قابلیت‌های هوش مصنوعی Gemini در دستگاه‌ها و همچنین به‌روزرسانی‌هایی برای Nest، Pixel Watch و Pixel Buds معرفی شد.

نگاهی نزدیک به Gemini Live

ماکسول زف از تیم ما در رویداد Made by Google حضور داشت و برداشت اولیه خود از بزرگ‌ترین افشاگری‌های گوگل را با تیتر: “بهتر از صحبت با سیری، اما هنوز فاصله دارد” خلاصه کرد. او به سرعت و واکنش‌پذیری بالای Gemini اشاره کرد، هرچند که این سیستم همچنان مستعد ایجاد اشتباهاتی مانند ساختن یک زمین بازی خیالی است.

افشاگری‌های هوش مصنوعی که ممکن است از دست داده باشید

رویدادهای فناوری مانند Made by Google همواره مملو از وعده‌ها و نمایش‌های جذاب هوش مصنوعی هستند. با این حال، با حجم بالای افشاگری‌ها، ممکن است برخی از جزئیات مهم مانند Pixel Studio، Call Notes و دیگر برنامه‌های مرتبط با هوش مصنوعی را از دست داده باشید. در اینجا می‌توانید تمام این افشاگری‌ها را مرور کنید.

دموهای زنده Gemini Live

گوگل در این رویداد از دموهای زنده‌ای برای نمایش قابلیت‌های هوش مصنوعی Gemini استفاده کرد. با اینکه اولین دمو با مشکل کوچکی در پاسخ به یک درخواست شروع شد، سایر دموها مانند نوشتن ایمیل، ساخت لیست پخش و ایده‌پردازی به راحتی انجام شدند.

عرضه Gemini Live برای اندروید

Gemini Live، پاسخ گوگل به حالت صوتی پیشرفته OpenAI، اکنون در دسترس کاربران Google One AI Premium قرار گرفته است. این قابلیت امکان مکالمات طبیعی‌تر و رفت و برگشتی را بین کاربران و هوش مصنوعی فراهم می‌کند. کارشناسان هوش مصنوعی معتقدند که معماری مدل مولد هوش مصنوعی پشت این فناوری، Gemini 1.5 Pro، با «پنجره متنی» طولانی‌تر، برتری‌هایی نسبت به رقبا دارد.

خط تولید Pixel 9 و دوربین‌های جدید با هوش مصنوعی

Pixel 9

سری جدید Pixel 9 شامل سه گوشی استاندارد و یک مدل تاشو جدید به نام Pixel 9 Pro Fold است. این گوشی‌ها با بهبودهای سخت‌افزاری و دوربین‌های با وضوح بالاتر عرضه می‌شوند. تمامی این دستگاه‌ها با هوش مصنوعی Gemini به عنوان دستیار پیش‌فرض همراه خواهند بود.

Google Pixel 9 Pro Fold

گوشی تاشوی جدید گوگل با صفحه نمایش 8 اینچی و طراحی باریک‌تر از قبل عرضه شده است. این مدل با برچسب قیمتی 1799 دلار به فروش می‌رسد و همچنان از هوش مصنوعی Gemini بهره می‌برد.

ابزارهای ویرایش عکس با هوش مصنوعی

پس از موفقیت Magic Editor در سال گذشته، گوگل مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌های جدید را برای ویرایش عکس‌ها معرفی کرد. این ابزارها شامل جستجوی اسکرین شات‌ها، تولید تصاویر توسط Pixel Studio و قاب‌بندی خودکار عکس‌ها می‌شود.

Pixel Watch 3 و ویژگی‌های جدید

ساعت هوشمند Pixel Watch 3 امسال با اندازه بزرگتر 45 میلی‌متری و نمایشگر روشن‌تر عرضه می‌شود. این ساعت همچنین دارای ویژگی جدیدی به نام “تشخیص از دست دادن نبض” است که در مواقع اورژانسی با خدمات پزشکی تماس می‌گیرد.

Pixel Buds Pro 2

گوگل هدفون‌های جدید Pixel Buds Pro 2 را با قابلیت‌های هوش مصنوعی Gemini و یک تراشه Tensor A1 معرفی کرده است که باعث کاهش 27 درصدی اندازه این دستگاه شده است.

برنامه Made You Look و Pixel Weather

ویژگی Made You Look برای کمک به گرفتن عکس‌های بهتر از کودکان با استفاده از دوربین جلویی گوشی‌های تاشو معرفی شد. همچنین، سری جدید Pixel امسال برنامه آب و هوای Pixel Weather خاص خود را با قابلیت‌های هوش مصنوعی عرضه خواهد کرد.

به‌روزرسانی‌های جدید Nest

ترموستات‌های هوشمند Nest گوگل نیز به‌روزرسانی‌های جدیدی دریافت کرده‌اند که در این رویداد معرفی شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا