تکنولوژی

گوگل لنز در کروم: ترجمه تصاویر به‌ سادگی یک کلیک

گوگل در حال تلاش است تا لنز را به مرورگر Chrome اضافه کند و قابلیت جستجوی دایره‌ای را تکمیل کند. این قابلیت‌ها می‌توانند به ترجمه‌های تصویری نیز گسترش یابند. با اینکه این ویژگی هنوز فعال نشده است، اما می‌توانیم مرورگر Chrome را مجبور کنیم که رابط کاربری ترجمه را پیش‌نمایش دهد.

در حال حاضر، جستجوی دایره‌ای در تلفن‌های ما بسیار مفید است و گوگل تلاش می‌کند تا دسترسی ما به این قابلیت را گسترش دهد. اخیراً، نسخه‌های بتا مرورگر Chrome با پشتیبانی اولیه از لنز منتشر شده‌اند. اما این قابلیت چگونه در مرورگر ما کار خواهد کرد؟ آیا مانند نسخه اندروید دارای ویژگی‌های غنی خواهد بود؟ با مشاهده شواهد جدیدی که قابلیت ترجمه این ابزار را نشان می‌دهند، این احتمال قوی‌تر می‌شود.

هم‌اکنون می‌توانید دایره جستجو را در تلفن خود بالا بکشید و نماد Google Translate را در گوشه‌ای از صفحه مشاهده کنید، که آماده است تا آنچه را که در صفحه شما نمایش داده شده تحلیل کند. این قابلیت به‌ویژه در مواقعی که نیاز به ترجمه مبتنی بر متن ندارید و می‌خواهید با یک تصویر کار کنید، مفید است.

در شبکه اجتماعی X، کاربری با نام Leopeva64 پیشرفت گوگل در پیاده‌سازی این قابلیت در مرورگر Chrome را به‌تصویر کشیده است. یک هفته پیش، او گزارش داد که گوگل به‌زودی یک دکمه ترجمه را به رابط کاربری لنز در Chrome اضافه می‌کند، مشابه آنچه در جستجوی دایره‌ای اندروید دیده‌ایم. اگرچه در آن زمان این موضوع به‌طور قطع تأیید نشده بود، اما Leopeva64 اکنون موفق شده است دکمه ترجمه را در Chrome مشاهده کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا