تکنولوژی

نقشه‌ های آفلاین گوگل مپ به ساعت‌ های Wear OS اضافه شد

گوگل در رویداد معرفی پیکسل واچ ۳ اعلام کرد که از این پس ساعت‌های مجهز به سیستم‌عامل Wear OS قادر خواهند بود از نقشه‌های آفلاین گوگل مپس بهره‌مند شوند. طبق یکی از گزارشات ، این قابلیت به کاربران این امکان را می‌دهد که با باز کردن اپلیکیشن گوگل مپس روی ساعت‌های Wear OS، نقشه‌های آفلاین به‌طور خودکار از روی گوشی هوشمند آن‌ها به ساعت دانلود شوند. به علاوه، بخشی جدید تحت عنوان “نقشه‌های آفلاین” به تنظیمات اپلیکیشن اضافه شده است.

با این ویژگی، اپلیکیشن گوگل مپس نه تنها نقشه‌های آفلاین گوشی را با ساعت هوشمند همگام‌سازی می‌کند، بلکه نقشه‌های مربوط به منطقه‌ی کاربران را نیز به‌طور خودکار دانلود می‌کند. میزان فضای ذخیره‌سازی اشغال‌شده توسط نقشه‌های آفلاین قابل مشاهده است و کاربران می‌توانند آن‌ها را در صورت نیاز حذف کنند.

برای بهینه‌سازی مصرف داده، نقشه‌های آفلاین هنگام شارژ شدن دستگاه یا روشن بودن وای‌فای بارگیری می‌شوند. هنگام استفاده از نقشه‌های آفلاین، نماد یک ابر بریده‌شده در اپلیکیشن نمایش داده می‌شود.

این قابلیت جدید به بخش Search & go افزوده شده است، جایی که میانبرهایی مانند Home و Work در آن وجود دارند. با ضربه زدن روی گزینه‌ی Map، کاربران می‌توانند مستقیماً به نقشه‌های آفلاین دسترسی پیدا کنند.

ویژگی نقشه‌های آفلاین در نسخه‌ی 11.140.0701.W اپلیکیشن گوگل مپس برای ساعت‌های Wear OS در دسترس است و به‌تدریج برای تمامی کاربران منتشر می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا