هوش مصنوعی

گوگل یکپارچه سازی Gemini با اپلیکیشن Messages را آزمایش کرد

گوگل در روز دوشنبه، 26 فوریه، 9 ویژگی جدید را برای دستگاه‌های اندروید، از جمله چندین ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) ارائه کرد. اعلام این ویژگی‌ها با اولین روز کنگره جهانی موبایل (MWC) 2024 مصادف شده است. نکته برجسته در میان ویژگی‌ها، ادغام Gemini، آخرین چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی این شرکت، در برنامه پیام‌ها است.

در حالی که اکنون در مرحله آزمایش بتا بوده، غول فناوری شروع به ارائه ویژگی‌های دیگر برای تلفن‌های هوشمند، Android Auto و Wear OS کرده است. این اعلامیه از طریق پستی در اتاق خبر گوگل منتشر شد که نشان می‌دهد این ویژگی‌های جدید با هدف بهبود بهره‌وری کاربران است.

ادغام Gemini با Google Messages یک حرکت جالب توسط این شرکت است. کاربرانی که در برنامه آزمایش بتا گوگل ثبت نام کرده‌اند باید به‌زودی آن را ببینند. این ویژگی یک جعبه چت جداگانه برای Gemini اضافه می‌کند که در آن آنها می‌توانند مکالمه داشته باشند، سؤال بپرسند، از آن برای نوشتن یا بازنویسی پیام‌ها و موارد دیگر استفاده کنند. با این آپدیت، Gemini به عنوان یک برنامه مستقل، به عنوان دستیار مجازی و در اپلیکیشن Messages در دسترس است. مشخص نیست که آیا این ویژگی پس از اتمام آزمایش در طرح پیشرفته Gemini گنجانده خواهد شد.

گوگل یکپارچه سازی Gemini با اپلیکیشن Messages را آزمایش کرد

با این حال، اپلیکیشن پیام‌ها تنها جایی نیست که هوش مصنوعی در آن اضافه می‌شود. Android Auto همچنین دارای ویژگی مشابهی است که در آن هوش مصنوعی مولد می‌تواند متن‌های طولانی یا چت‌های گروهی را خلاصه کند و هنگام رانندگی کاربر آن را بخواند. همچنین پاسخ‌ها و اقدامات مربوطه را پیشنهاد می‌کند که می‌توانند تنها با یک ضربه انتخاب شوند.

یکی از ویژگی های دسترسی نیز به برنامه Lookout اضافه می شود. این برنامه برای کاربران کم بینا طراحی شده است و می تواند اشیاء را شناسایی کند، متن‌ها را بخواند و موارد دیگر را از طریق دوربین گوشی هوشمند. اکنون به‌طور خودکار برای تصاویری که به‌صورت آنلاین مشاهده می‌شوند یا از طریق پیام‌ها دریافت می‌شوند، زیرنویس‌هایی ایجاد می‌کند و آن‌ها را برای کاربران می‌خواند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا