هوش مصنوعی

توسعه هوش مصنوعی در سال 2024 بسیار سریع تر می شود

هوش مصنوعی در سال 2023 سر و صدای زیادی در بین مصرف کنندگان و تنظیم کنندگان ایجاد کرد و کارشناسان بر این باورند که توسعه مداوم این فناوری در سال 2024 به اوج بیشتری خواهد رسید.

کریستوفر الکساندر، مدیر ارشد تجزیه و تحلیل گروه توسعه پایونیر، گفت: «من فکر می‌کنم در سال 2024، هوش مصنوعی کمی به آنچه در تصور عموم است نزدیک‌تر خواهد شد، اما سال‌ها باقی مانده است که هوش مصنوعی به شکلی که مردم آن را تصور می‌کنند مستقل باشد.

اظهارات الکساندر پس از آن منتشر شد که در سال 2023 شاهد یک جهش قابل توجه در توسعه و در دسترس بودن ابزارهای هوش مصنوعی بودیم، با پلتفرم‌های مدل یادگیری زبان محبوب (LLM) مانند ChatGPT OpenAI که محبوبیت زیادی به دست آورد و دیگر غول‌های فناوری را برای سوار شدن به آن انرژی داد.

مایکروسافت یکی از اولین شرکت هایی بود که رهبر OpenAI را در سال 2023 دنبال کرد و از سرمایه گذاری بزرگ در شرکت هوش مصنوعی خبر داد و همچنین چت بات خود را راه اندازی کرد که هم در پلتفرم جستجوی Bing و هم یک ربات هوش مصنوعی دیگر سازگار با ویندوز 11 استفاده می شود. آمازون و متا همچنین در اوایل سال جاری ابتکارات هوش مصنوعی خود را اعلام کردند و مسابقه تسلیحاتی جدیدی را در میان بسیاری از غول های فناوری راه اندازی کردند.

اما به اعتقاد کارشناسان، فناوری رو به رشد این پتانسیل را دارد که یک صنعت رونق برای استارت آپ ها باشد، روندی که واقعاً می تواند در سال 2024 خود را نشان دهد.

ساموئل منگولد لنت، سردبیر کارمند فدرالیست، گفت: در سال 2024، من انتظار دارم حرکتی که در سال گذشته شاهد بودیم افزایش یابد. شرکت‌ها جایگاه محکمی پیدا کرده‌اند، استارت‌آپ‌ها در حال یادگیری نحوه سفارشی‌سازی آن برای پر کردن جایگاه‌های مختلف هستند، و عموم مردم متوجه شده‌اند که فناوری هوش مصنوعی از برخی جهات حیاتی کاملاً مثبت است.

هوش مصنوعی

منگولد لنت همچنین معتقد است که سال 2024 سالی خواهد بود که مانند سایر فناوری‌ها، هوش مصنوعی برای کاربران فردی بسیار قابل تنظیم‌تر خواهد بود.

منگولد لنت گفت: «انتظار دارم امسال سالی باشد که شاهد ظهور شرکت‌های سفارشی‌سازی و هوش مصنوعی بسیار بیشتری باشیم، در حالی که LLM‌های عظیم به جمع‌آوری و پردازش حجم عظیمی از داده‌ها ادامه می‌دهند.» سخت‌افزار احتمالاً به‌طور فزاینده‌ای با هوش مصنوعی مانند دستیارهای دیجیتال گوشی‌های هوشمند ادغام خواهد شد. ساخت هوش مصنوعی در مقیاس بزرگ هنوز راه‌حلی است، ما منتظر روباتیک هستیم و من شک دارم که یک AGI آنلاین شود.

فیل سیگل، بنیانگذار مرکز آمادگی پیشرفته و شبیه‌سازی پاسخ به تهدید (CAPTRS)، احساسات مشابهی را به اشتراک گذاشت و گفت که مدل‌های هوش مصنوعی سفارشی ممکن است در سال 2024 منفجر شوند.

سیگل گفت: «این سالی خواهد بود که شرکت‌ها متوجه می‌شوند که حجم عظیمی از داده‌ها برای ساخت مدل‌های سفارشی بیشتر برای بهبود فرآیندها و کارایی دارند. استفاده از LLM افزایش خواهد یافت، اما ممکن است ناامید کننده باشد مگر در جیب – چیزهایی مانند فروش، بازاریابی و پشتیبانی مشتری و توسعه فناوری منفجر خواهند شد. سایر کاربردهای LLM ممکن است به سرعت حرکت نکنند، اما مدل های سفارشی که برای استفاده شرکت طراحی شده اند در سال 2024 منفجر خواهند شد. ”

با توجه به هیجانات در مورد پیشرفت های بالقوه مفید در هوش مصنوعی در سال 2024، کارشناسان همچنین خاطرنشان کردند که چنین تغییراتی باید با مقررات واقع بینانه و انتظارات صنعت تازه شکوفا شده همراه شود.

هوش مصنوعی به پزشکان کمک می کند تا خطر مرگ بیماران را پیش بینی کنند، یافته های مطالعه: “حس فوریت”

در حالی که اولین گام ها برای تنظیم این صنعت در سال 2023 برداشته شد، از جمله توافق نامه دولت بایدن با شرکت های فناوری پیشرو برای توسعه ایمن ابزارهای هوش مصنوعی در ژوئیه و فرمان اجرایی امضا شده توسط رئیس جمهور بایدن در اکتبر در مورد ایمنی هوش مصنوعی، کارشناسان معتقدند که باید کارهای بیشتری انجام شود. در سال 2024

الکساندر گفت: «من فکر می‌کنم بسیار مهم است که ما شروع به ایجاد یک چارچوب اجتماعی کنیم که هوش مصنوعی را برای مشاغلی که به احتمال زیاد زودتر جایگزین می‌شوند، در نظر بگیرد.

آیدن بوزتی، رئیس پروژه بول موس، افکار مشابهی را به اشتراک گذاشت و خاطرنشان کرد که ایالات متحده باید به رقابت با چین در توسعه هوش مصنوعی ادامه دهد و در عین حال بر اساس چارچوب نظارتی سال 2023 است.

بوزتی گفت: استارت‌آپ‌ها از مدل‌های LLM برای تکثیر روابط هوش مصنوعی، مقاله‌های صنایع دستی، توسعه ابزارهای داخلی شرکت استفاده کرده‌اند؛ همه چیزهایی که می‌توانند بخش‌هایی از زندگی را جابجا کنند، بشریت به آن عادت کرده است. آستانه های مقررات هنوز در حال توسعه هستند، اما اکنون با دستور اجرایی بایدن شکل گرفته اند. هر گونه پیشنهاد سیاستی باید با آن اسناد برای استانداردهای ایمنی و بهترین شیوه ها رقابت کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا