هوش مصنوعی

Google Gemini در مقابل GPT-4: بهترین هوش مصنوعی کدام است؟

Google Gemini vs GPT-4

هوش مصنوعی Gemini گوگل و ChatGPT OpenAI که از مدل GPT-4 استفاده می کند ، دو تا از پیشرفته ترین راه حل های هوش مصنوعی (AI) هستند که امروزه در دسترس هستند. آنها می توانند متن، تصاویر، ویدئو، صدا و کد را درک کنند و با آنها تعامل داشته باشند و همچنین تغییرات مختلف هر کدام را خروجی بگیرند. آنها همچنین تخصص هایی را ارائه می دهند که تکرار آن با یک انسان متخصص هزینه زیادی دارد.

اما اگر در حال سنجش ابزاری هستید که زمان و انرژی خود را صرف یادگیری نحوه استفاده کنید، می‌خواهید بهترین ابزار را انتخاب کنید.

کدام ابزار هوش مصنوعی تواناتر است؟ Google Gemini یا GPT-4؟

در دسترس بودن و قیمت گذاری

Google Gemini vs GPT-4

هر دو GPT-4 و Google Gemini اکنون به یک شکل در دسترس هستند. Gemini Pro به صورت رایگان از طریق Bard در دسترس است و از 6 دسامبر 2023 شروع شده است – برای استفاده از آن فقط به یک حساب Google نیاز دارید. GPT-4 تنها در ابزار ChatGPT با اشتراک GPT-Plus به راحتی در دسترس است که 20 دلار در ماه برای شما هزینه دارد.

می‌توانید از GPT 3.5 (و بسته به در دسترس بودن، گاهی اوقات GPT-4) از طریق گپ بینگ مایکروسافت استفاده کنید ، و ابزارهایی وجود دارند که به شما امکان می‌دهند از GPT-4 به صورت رایگان در ظرفیت محدود استفاده کنید، اما راه اصلی استفاده از آن از طریق ChatGPT است. .

همچنین ذکر این نکته مهم است که اگرچه Gemini Pro یک شکل موثر از هوش مصنوعی است، اما شکل نهایی آن نیست. گوگل قول داده است که Gemini Ultra بعداً منتشر خواهد شد و قادرترین راه حل های هوش مصنوعی خود خواهد بود. همچنین Gemini Nano را راه‌اندازی کرده است که به صورت محلی بر روی برخی از تلفن‌های هوشمند اجرا می‌شود و دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌های کاهش‌یافته است – که عمدتاً برای تقویت ابزارهای خلاصه‌نویسی و تصحیح متن استفاده می‌شود.

کدامیک از آنها کاربردی تر است؟

مجموعه ویژگی های اصلی Gemini و GPT-4 بسیار شبیه به هم هستند. هر دو می توانند با متن، تصاویر، ویدئوها، صدا و کد تعامل داشته باشند و آن ها را تفسیر کنند و به شما امکان می دهند از آنها برای طیف وسیعی از وظایف استفاده کنید. می توانید گفتگوهای کلی داشته باشید یا از هر دو ربات چت سؤال بپرسید، از آنها بخواهید به تصویری از مواد تشکیل دهنده کمد شما نگاه کنند و بر اساس آن دستور غذا را پیشنهاد کنند، تخمین بزنید که چند نفر در یک ویدیو از یک جمعیت حضور دارند، یا پیشنهادهایی برای ساده کردن خود ارائه دهید. کد برای کارآمدتر کردن آن

هر دو هوش مصنوعی را می توان با افزونه های اضافی تقویت کرد، اگرچه در زمان نگارش، گوگل محدودتر است. Gemini می‌تواند از Google Flights، Hotels، Maps، YouTube و طیف وسیعی از برنامه‌های Workspace Google استفاده کند و به شما امکان می‌دهد با اسناد تعامل داشته باشید، داده‌های زنده پروازها و هتل‌ها و موارد دیگر را پیدا کنید.

با این حال، OpenAI’s GPT-4 دارای آرایه بسیار بیشتری از افزونه ها و برنامه های افزودنی است که بیشتر توسط اشخاص ثالث تولید می شوند. در حالی که برخی از این قابلیت‌ها در GPT-4 به‌روزرسانی می‌شوند، افزونه‌های شخص ثالث زیادی وجود دارند که می‌توانند در خرید، محاسبات ریاضی پیشرفته، ادغام با هزاران برنامه دیگر و رزرو میز رستوران به شما کمک کنند. حتی پلاگین هایی وجود دارد که به شما کمک می کند اعلان های بهتری بنویسید.

از نظر سفارشی سازی، GPT-4 در اینجا نیز دارای برتری در Gemini است. این به شما امکان می دهد نسخه های سفارشی GPT-4 را ایجاد کنید تا بتوانید آن را روی کارهای خاص متمرکز کنید. وقتی بعداً به چت باز می‌گردید، این کار باعث می‌شود که تکرار نکنید. Gemini به شما امکان می دهد چت های جدیدی راه اندازی کنید، اما در حال حاضر هیچ گزینه سفارشی سازی وجود ندارد.

google gemini ai

GPT-4 همچنین می تواند تصاویر را در پرواز ایجاد کند. اگرچه Gemini برای انجام این کار طراحی شده است، اما هنوز توانایی آن را ندارد. GPT-4 دارای Dall-E 3 است، بنابراین اگر قبلاً برای GPT-Plus پرداخت می‌کنید، نیازی به پرداخت هزینه اشتراک تولید تصویر نیست.

با این حال، زمان پاسخ به وضوح با Gemini سریعتر است. در حالی که GPT-4 دارای آرامش هایی است که در آن تعداد زیاد کاربران می توانند پاسخ های GPT-4 را کند یا حتی به طور کامل قطع کنند، و GPT-4 را برای مدت کوتاهی غیرقابل استفاده می کند، Gemini به طرز باورنکردنی سریع پاسخ می دهد.

هر دو ابزار به شما این امکان را می دهند که آنها را به نوعی بررسی کنید. GPT-4 پیوندهای منبع را برای ادعاهایی که در پایان پاسخ‌هایش مطرح می‌کند ارائه می‌کند، در حالی که Gemini دکمه‌ای دارد که به شما امکان می‌دهد اطلاعات مورد نظر خود را در گوگل جستجو کنید تا خودتان آن را تأیید کنید.

Gemini یا GPT-4 کدام بهتر است؟

هنگامی که گوگل Gemini را راه اندازی کرد، نشان داد که چگونه مدل Pro خود می تواند GPT-4 را در طیف وسیعی از برنامه ها و معیارهای مبتنی بر هوش مصنوعی، از جمله در قابلیت استدلال، شکست دهد. با این حال، آزمایش این در دنیای واقعی بسیار دشوارتر است، زیرا هر دو AI پاسخ‌های چشمگیری را به اعلان‌های یکسان نشان می‌دهند، چه برای متن، تصویر، ویدیو یا کدنویسی.

من شخصاً هر دو هوش مصنوعی را هنگام پرسیدن سؤال در مورد کدنویسی بازی مفید دانسته‌ام و هر دو به خوبی چت ربات‌های مکالمه‌ای عمل می‌کنند. با این حال، به نظر می رسد Gemini طوری برنامه ریزی شده است که از بحث یا تعامل با تصاویر افراد خاص دوری کند. از شناسایی لباس یک سلبریتی که من آن را نشان دادم خودداری کرد، و وقتی واقعاً در مورد لباس شما پرسیده شد، نمی توانست چیز زیادی به من بگوید. GPT-4 چنین مشکلی نداشت.

در حالی که به من این امکان داده شد که از Google برای بررسی مجدد پاسخ‌های دیگر استفاده کنم، Gemini از Google برای یافتن اطلاعات در مورد من استفاده نکرد، همانطور که GPT-4 با Bing انجام داد، و همچنین این گزینه را به من نداد که آن را بررسی کنم.

با در نظر گرفتن تمام این موارد، در زمان نگارش، GPT-4 احساس می‌کند که یک مزیت دارد. این ابزار کامل‌تر است، با قابلیت‌های بیشتر از طریق پلاگین‌ها و چت‌بات‌های سفارشی. Gemini از نظر توانایی خام به همان اندازه توانایی دارد، و بسیار سریع پاسخ می دهد، اما کاملاً مجموعه ای از ویژگی ها را ندارد. Gemini Ultra نویدهای زیادی دارد، اما قبل از اظهار نظر بیشتر باید منتظر بمانیم تا ببینیم این ادغام هوش مصنوعی گوگل چقدر در دسترس است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا