هوش مصنوعی

مایکروسافت از Copilot مقرون به صرفه برای کاربران روزمره رونمایی کرد

مایکروسافت اخیراً با راه‌اندازی نسخه پولی Copilot با قیمت 20 دلار در ماه که از فناوری ChatGPT OpenAI بهره می‌برد، حرکت بزرگی در دنیای هوش مصنوعی انجام داد.

پیش از این، دستیار هوش مصنوعی مایکروسافت برای مشاغل بزرگ‌تر با برچسب قیمت 30 دلار برای هر کاربر در ماه و حداقل نیاز اشتراک 300 کاربر هدف قرار می‌گرفت. این استراتژی قیمت‌گذاری، کسب‌وکارهای کوچک و افراد را از حلقه دور می‌کرد. با این حال، نسخه جدید مصرف کننده نه تنها مقرون به صرفه‌تر است، بلکه در دسترس‌تر است، بدون حداقل محدودیت اشتراک.

این تغییر در استراتژی نشان دهنده شناخت مایکروسافت از تقاضای فزاینده برای ابزارهای هوش مصنوعی در میان مخاطبان گسترده‌تر است. نسخه مصرف‌کننده، که با مایکروسافت آفیس ادغام شده، به کاربران اجازه می‌دهد از هوش مصنوعی برای کارهایی مانند خلاصه‌سازی داده‌ها، ایجاد محتوا و پاسخ‌گویی به پرسش‌ها در برنامه‌هایی مانند Word، Excel و PowerPoint استفاده کنند.

مایکروسافت از Copilot مقرون به صرفه برای کاربران روزمره رونمایی کرد

این ادغام به ویژه جالب است زیرا قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی را با ابزارهای بهره‌وری روزمره تلفیق می‌کند و هوش مصنوعی را به بخشی عملی از کارهای عادی و کارهای شخصی تبدیل می‌کند. تصمیم مایکروسافت برای باز کردن دستیار هوش مصنوعی خود برای مصرف کنندگان و مشاغل کوچک‌تر چیزی بیش از یک حرکت تجاری است.

این اشاره‌ای به دموکراتیک شدن فناوری هوش مصنوعی بوده و آن را برای مخاطبان گسترده‌تر در دسترس‌تر و مفیدتر می‌کند. برنامه‌های این شرکت برای راه‌اندازی یک ابزار سازنده برای ایجاد Copilot‌های موضوعی خاص، بیشتر بر این رویکرد تأکید می‌کند و نیازهای کاربران مختلف را برآورده می‌کند.

در حالی که پیشنهادات جدید مایکروسافت از نظر قیمت و ویژگی‌ها مشابه ChatGPT Plus OpenAI است، ادغام با آفیس یک مزیت منحصر به فرد به آن می‌دهد. با این حال، رویکرد این شرکت به حفظ حریم خصوصی داده‌ها بین نسخه‌های مصرف کننده و شرکتی متفاوت است. برای نسخه مصرف‌کننده، مایکروسافت قصد دارد برخی از داده‌ها را برای بازآموزی و بهبود مدل‌های خود حفظ کند، عملی که ملاحظات مهمی را در مورد حفظ حریم خصوصی کاربر و استفاده از داده‌ها مطرح می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا