هوش مصنوعی

همکاری شرکت OpenAI با یک شریک جدید جهت ارتقا نسخه فعلی

همگام شدن با صنعتی که به سرعت  هوش مصنوعی در حال حرکت است  ، امری دشوار است. بنابراین تا زمانی که یک هوش مصنوعی بتواند این کار را برای شما انجام دهد، در اینجا خلاصه‌ای مفید از داستان‌های اخیر در دنیای یادگیری ماشین، همراه با تحقیقات و آزمایش‌های قابل‌توجهی است که به تنهایی پوشش نداده‌ایم.

این هفته در هوش مصنوعی، OpenAI اولین مشتری آموزش عالی خود را ثبت کرد: دانشگاه ایالتی آریزونا.

ASU با OpenAI همکاری خواهد کرد تا ChatGPT، ربات گفتگوی مبتنی بر هوش مصنوعی OpenAI را به محققان، کارکنان و اساتید دانشگاه بیاورد – در ماه فوریه یک چالش آزاد برای دعوت از اساتید و کارکنان برای ارائه ایده‌هایی برای راه‌های استفاده از ChatGPT برگزار می‌کند.

OpenAI

قرارداد OpenAI-ASU تغییر عقاید در مورد هوش مصنوعی در آموزش را نشان می دهد، زیرا این فناوری سریعتر از برنامه های درسی پیشرفت می کند.

تابستان گذشته، مدارس و کالج‌ها  عجله کردند  تا ChatGPT را به دلیل سرقت ادبی و ترس از اطلاعات نادرست ممنوع کنند. از آن زمان، برخی  ممنوعیت های خود را لغو کردند ، در حالی که برخی دیگر میزبانی کارگاه های آموزشی در مورد ابزارهای GenAI و پتانسیل آنها برای یادگیری را آغاز کردند.

بحث در مورد نقش GenAI در آموزش به احتمال زیاد به این زودی حل نخواهد شد. اما – برای آنچه ارزش دارد – به طور فزاینده ای خود را در اردوگاه حامیان می بینم.

بله، GenAI خلاصه کننده ضعیفی است . این مغرضانه و سمی است . چیزها را درست می کند . اما می توان از آن به خوبی استفاده کرد.

در نظر بگیرید که چگونه ابزاری مانند ChatGPT ممکن است به دانش‌آموزانی که با تکلیف خانگی مشکل دارند کمک کند. می تواند یک مسئله ریاضی را گام به گام توضیح دهد یا یک طرح کلی مقاله ایجاد کند. یا می تواند پاسخ سوالی را که برای گوگل زمان بیشتری می برد را نشان دهد.

OpenAI

اکنون، نگرانی‌های منطقی در مورد تقلب وجود دارد – یا حداقل چیزی که ممکن است در محدوده برنامه‌های درسی امروزی تقلب در نظر گرفته شود. من به طور حکایتی در مورد دانش‌آموزان، به‌ویژه دانشجویان کالج، شنیده‌ام که از ChatGPT برای نوشتن تکه‌های بزرگ مقاله و سؤالات انشا در آزمون‌های خانگی استفاده می‌کنند.

این یک مشکل جدید نیست – خدمات مقاله نویسی پولی برای قرن ها وجود داشته است. اما ChatGPT به طور چشمگیری مانع ورود را کاهش می دهد، برخی از مربیان استدلال می کنند.

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد این ترس‌ها بیش از حد است. اما با کنار گذاشتن این موضوع برای لحظه‌ای، می‌گویم که عقب‌نشینی کرده و در وهله اول آنچه را که دانش‌آموزان را به تقلب سوق می‌دهد، بررسی کنیم.

دانش آموزان اغلب برای نمرات پاداش می گیرند، نه تلاش یا درک. ساختار تشویقی منحرف شده است. پس آیا جای تعجب است که بچه ها به تکالیف مدرسه به عنوان کادرهایی برای بررسی نگاه می کنند تا فرصتی برای یادگیری؟

بنابراین اجازه دهید دانش‌آموزان GenAI داشته باشند – و اجازه دهید مربیان راه‌هایی را برای استفاده از این فناوری جدید برای رسیدن به دانش‌آموزان در جایی که هستند، آزمایش کنند.

من امید زیادی به اصلاحات اساسی آموزش و پرورش ندارم. اما شاید GenAI به‌عنوان سکوی راه‌اندازی برای طرح‌های درسی باشد که بچه‌ها را در مورد موضوعاتی که قبلاً هرگز آن‌ها را کاوش نمی‌کردند هیجان‌زده کند.

د

 

خرید هاست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا