هوش مصنوعی

روش جستجوی وب با ChatGPT

روزهایی که مرورگر اینترنت تنها راه شما برای یافتن اطلاعات بود، گذشته است. اکنون، می توانید از چت ربات های هوش مصنوعی تنظیم شده برای جستجوی وب، از جمله ChatGPT، استفاده کنید. بنابراین، چگونه وب را از طریق ChatGPT جستجو می کنید، و چگونه می توانید مطمئن شوید که بهترین نتایج را دریافت می کنید؟

جستجوی وب ChatGPT چیست؟

با GPT-4، جدیدترین نسخه پریمیوم ChatGPT OpenAI، می توانید با یک درخواست ساده در چت در وب جستجو کنید. این ویژگی به عنوان ChatGPT Browse یا Browse with Bing شناخته می شود و به طور دائم در نوامبر 2022 معرفی شد. این ویژگی قبل از این تاریخ، در اواسط سال 2023 راه اندازی شده بود، اما توسط برخی از کاربران برای دسترسی به محتوای ممتاز در وب سایت که معمولاً در پشت یک وب سایت پنهان شده بود، مورد سوء استفاده قرار گرفت. دیوار پرداخت

How to Search the Web With ChatGPT

به همین دلیل، ابزار جستجوی وب مدت کوتاهی پس از راه اندازی اولیه آن برای چند ماه حذف شد. هنگامی که این ویژگی بازگشت، دیگر به کاربران اجازه نمی داد ربات را فریب دهند تا اطلاعاتی برای دسترسی به اطلاعات دیوار پرداخت ارائه دهد. بنابراین، ابزار جستجوی وب امروز چگونه به نظر می رسد؟

ChatGPT از موتور جستجوی Bing برای یافتن اطلاعات بر اساس درخواست جستجوی شما استفاده می کند. در زمان نگارش این مقاله، سایر موتورهای جستجو در دسترس نیستند.

با ویژگی جستجوی وب ChatGPT، می‌توانید تقریباً هر چیزی را جستجو کنید، تا زمانی که درخواست اشاره به چیزی غیرقانونی، نامناسب یا مضر نداشته باشد. همانطور که در زیر می بینید، ChatGPT لیستی از انواع محتوایی را ارائه می دهد که اجازه ارائه آن را ندارد.

عمدتاً، ChatGPT نمی‌تواند بازتولید یا تبدیل محتوای محافظت شده قانونی را ارائه دهد. علاوه بر این، ChatGPT نمی تواند هر نوع محتوای بزرگسالان را ارائه دهد.

اگر در حال انجام تحقیقات هستید، می توانید از ChatGPT برای دسترسی به پایگاه عظیمی از اطلاعات در مورد موضوع انتخابی خود استفاده کنید. اگر به صورت آنلاین خرید می کنید، می توانید از این ابزار برای یافتن بهترین معاملات پیشنهادی در حال حاضر استفاده کنید. اگر به دنبال سایتی برای پخش محتوا، دانلود نرم افزار یا موارد مشابه هستید، ChatGPT نیز می تواند به شما کمک کند.

How to Search the Web With ChatGPT

نحوه استفاده از جستجوی وب ChatGPT

قبل از شروع کار با ChatGPT’s Browse with Bing، مطمئن شوید که از GPT4 استفاده می کنید نه GPT-3.5. در بالای صفحه، نام نسخه LLM که در حال حاضر استفاده می شود را می بینید. اگر روی GPT-3.5 تنظیم شده است، روی پیکان کشویی کلیک کنید و GPT-4 را انتخاب کنید. فقط در صورتی می توانید به GPT-4 دسترسی داشته باشید که در ChatGPT Plus ثبت نام کرده باشید ، اشتراک ماهیانه 20 دلاری.

How to Search the Web With ChatGPT

می‌توانید جستجوی وب Bing را با درخواست خاص یا با پرسیدن سؤالی که به داده‌های اخیر نیاز دارد، آغاز کنید. برای مثال، اگر پیش‌بینی آب‌وهوا را بخواهید، GPT-4 به‌طور خودکار تشخیص می‌دهد که برای ارائه پاسخ نیاز به جستجوی وب دارد.

از طرف دیگر، می‌توانید سؤالی بپرسید و مشخص کنید که می‌خواهید یک نتیجه اخیر داشته باشید. به عنوان مثال، می‌توانید بپرسید بزرگترین ستاره جهان چیست، اما مشخص کنید که می‌خواهید پاسخی در سال 2024 ارائه شود. اگر برای جستجوی وب مشخص نکنید، ChatGPT همچنان پاسخی را ارائه می‌کند، اما از داده‌های منتشر شده استفاده می‌کند. قبل از آوریل 2023، بنابراین پاسخ ممکن است قدیمی باشد.

اگر می‌خواهید سؤالی بپرسید و نمی‌خواهید جستجوی وب انجام شود، فقط به ChatGPT در درخواست خود بگویید که نمی‌خواهید از این ویژگی استفاده شود. بسته به آنچه که می‌خواهید، ChatGPT ممکن است همچنان پاسخ محکمی ارائه دهد، یا ممکن است به شما بگوید که دامنه درخواست فراتر از داده‌های آموزشی است. در این مورد، شاید بهتر باشد از Browse with Bing استفاده کنید.

ChatGPT اغلب منابع خود را از طریق یک نقل قول پیوندی در پرانتز ([“] ارائه می‌کند. روی آن کلیک کنید، و به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که ChatGPT اطلاعات ارائه‌شده را از آن دریافت کرده است.

How to Search the Web With ChatGPT

هنگام مرور وب با ChatGPT از چه چیزهایی باید اجتناب کرد

مهم ترین چیزی که هنگام استفاده از ChatGPT باید به خاطر بسپارید این است که عدم دقت همچنان امکان پذیر است. GPT-4 به هیچ وجه ابزار کاملی نیست و ویژگی جستجوی وب آن گاهی اوقات می تواند نتایج ناقصی ارائه دهد.

ChatGPT ممکن است درخواست جستجوی شما را اشتباه تفسیر کند، نتایجی را در اختیار شما قرار دهد که فایده ای ندارند، یا حتی اطلاعاتی را ارائه دهد که نادرست است در حالی که پاسخ آن را دقیق فرض می کند (همچنین به عنوان توهم هوش مصنوعی شناخته می شود ).

یک راه عالی برای جلوگیری از این مشکلات این است که در درخواست خود بسیار دقیق باشید. به عنوان مثال، به‌جای درخواست بهترین تخفیف‌ها در مربیان، جستجوی خود را محدود کنید تا کیفیت نتایج را افزایش دهید. برای انجام این کار، جنسیت مورد نظر خود را برای دسته کفش، مکان عمومی حمل و نقل و محدوده قیمت خود را درج کنید.

این امر دامنه نتایج جستجو را محدود می کند و در وقت و انرژی شما صرفه جویی می کند.

علاوه بر این، همیشه باید منابعی را که ChatGPT اطلاعات خود را از آنها دریافت می کند، بررسی کنید. حتی اگر منبعی لینک شده باشد، خود وب سایت لزوما قابل اعتماد نیست و ممکن است اصلا واقعی نباشد.

همانطور که در یک مطالعه NIH در سال 2023 یافت شد، ChatGPT به عنوان ارائه دهنده هایپرلینک به منابع کاملاً ساختگی شناخته شده است . ChatGPT حتی می‌تواند منابع وب خود را مخفی کند و اعتماد در سناریوهای خاص را دشوار می‌کند.

How to Search the Web With ChatGPT

بنابراین، قبل از ادای سوگند، آنچه را که به شما گفته شده است بررسی کنید. اگر ChatGPT یک منبع را ارائه می دهد، اگر می توانید منابع معتبر دیگری را پیدا کنید که اطلاعات مشابهی را ارائه می دهند، به صورت آنلاین نگاه کنید. این به شما امکان می دهد تأیید کنید که ChatGPT داده های دقیقی ارائه کرده است یا خیر.

ChatGPT می تواند گشت و گذار در وب را آسان کند

با استفاده از ویژگی «مرور با بینگ» ChatGPT، می‌توانید اطلاعاتی را که به دنبال آن هستید، به سرعت و به آسانی بیابید، بدون اینکه مجبور باشید در صفحات نتایج جستجوی بی‌پایان لایروبی کنید. تا زمانی که مراقب این ابزار خوب باشید، می‌توانید روند جستجوی وب خود را تسریع و ساده کنید و تحقیق و خرید آنلاین را بیشتر از اینکه بار سنگین کنید، لذت بخش کنید.

خرید هاست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا