هوش مصنوعی

گوگل جمینی پرو به رتبه دوم جدول عملکرد چت بات رسید

گوگل Bard جهشی قابل توجه در دنیای چت بات‌ها داشته است و به رتبه دوم جدول امتیازات Chatbot Arena صعود کرده است. این صعود قابل توجه از رتبه هشتم گواهی بر ادغام مدل پیشرفته Gemini Pro است که با استقبال گسترده کاربران روبرو شد.

Chatbot Arena، که از سیستم امتیازدهی ELO که در اصل در شطرنج استفاده می‌شد، استفاده می‌کند، مدل‌های زبانی بزرگ را بر اساس ترجیحات کاربر رتبه‌بندی می‌کند. امتیاز 1215 ELO جدید Bard نشان دهنده استقبال مثبتی است که با بیش از 200000 رای دریافت کرده و رتبه بندی فعلی را شکل داد.

مدل Gemini Pro، که شامل یک Developer API و یک به‌روزرسانی آتی است که برای ژانویه 2024 در نظر گرفته شد، نقشی اساسی در عملکرد بهبود یافته Bard ایفا کرده است. یکی از مهم‌ترین پیشرفت‌ها در نسخه به‌روز شده Bard، قابلیت اتصال آن به اینترنت است. این ویژگی بارد را قادر می‌سازد تا اطلاعات بلادرنگ را دریافت کند و پاسخ‌هایش را در مقایسه با ربات‌های چت که فاقد اتصال اینترنتی هستند، به موقع‌تر و مرتبط‌تر کند. این موضوع به بارد برتری نسبت به رقبا، مانند رقبای هوش مصنوعی Perplexity داده است.

گوگل جمینی پرو به رتبه دوم جدول عملکرد چت بات رسید

با این حال، کاربران باید احتیاط کنند و اطلاعات ارائه شده توسط Bard را به طور مستقل تأیید کنند. حتی پیچیده‌ترین مدل‌ها گاهی اوقات می‌توانند اطلاعات نادرستی تولید کنند، پدیده‌ای که به عنوان «توهم» شناخته می‌شود. برای کمک به کاربران در تصمیم‌گیری آگاهانه، Chatbot Arena ابزار مقایسه‌ای ارائه می‌کند که به افراد اجازه می‌دهد پاسخ‌ها و ویژگی‌های مدل‌های مختلف را ارزیابی کنند و به آنها کمک کند تا در تصمیم‌گیری آگاهانه تصمیم بگیرند. انتخاب ربات چت که به بهترین وجه با نیازهای آنها مطابقت دارد.

سرمایه گذاری گوگل در هوش مصنوعی غیرقابل انکار است. مدیرعامل این شرکت، ساندار پیچای، چشم اندازی از آینده‌ای پر از هوش مصنوعی پیشرفته، محاسبات شخصی و محصولات قابل اعتماد به اشتراک گذاشته است. این تعهد به هوش مصنوعی، حتی در مواجهه با کاهش نیروی کار که برخی از ابروها را در شرکت ایجاد کرده، همچنان پابرجاست. تمرکز گوگل بر روی پیش بردن مرزهای هوش مصنوعی مشهود بوده زیرا همچنان به ریختن منابع در این زمینه ادامه می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا