هوش مصنوعی

آلفابت با تردید در سرمایه گذاری روی هوش مصنوعی رو به رو است

اخیراً، دو بازیکن بزرگ فناوری، Alphabet و Advanced Micro Devices (AMD)، بررسی واقعیت را تجربه کردند. علی‌رغم اینکه از هوش مصنوعی (AI) رالی بهره می‌برند، آخرین نتایج سه ماهه آنها باعث شده سرمایه گذاران بیشتر بخواهند.

آلفابت، شرکت مادر گوگل، پس از درآمد تبلیغاتی در سه ماهه دسامبر که کمتر از انتظارات بازار بود، شاهد کاهش 5.6 درصدی ارزش سهام خود بود. این درحالی است که این شرکت قصد دارد هزینه‌های خود را در مراکز داده افزایش دهد، اقدامی که برای تقویت قابلیت‌های هوش مصنوعی آن بسیار مهم است. چنین گسترشی در کشمکش مداوم آن با مایکروسافت، یک رقیب کلیدی در عرصه هوش مصنوعی، حیاتی است.

با وجود پیشرفت جزئی در رشد درآمد Google Cloud، سرویس ابری Azure مایکروسافت به لطف ویژگی‌های هوش مصنوعی جدید که مشتریان را جذب می‌کند، از گوگل پیشی گرفته است. در همین حال، مایکروسافت، پیشتاز در رقابت هوش مصنوعی، به دلیل خدمات ابری و ویندوزی که توسط هوش مصنوعی بهبود یافته است، از برآورد درآمد پیشی گرفت.

با این حال، سهام آن در تجارت طولانی افت ملایمی را تجربه کرد. این شکست جزئی این واقعیت را تحت‌الشعاع قرار نمی‌دهد که ارزش بازار مایکروسافت اخیراً از مرز 3 تریلیون دلار گذشته و اپل را تحت الشعاع خود قرار داده است. از سوی دیگر، AMD، یک بازیگر مهم در بخش تولید تراشه، پس از اعلام پیش‌بینی درآمد سه‌ماهه اول خود شاهد کاهش 6 درصدی سهام خود بود که انتظارات را برآورده نکرد. با وجود این، AMD همچنان به پتانسیل فروش قوی پردازنده‌های هوش مصنوعی خود خوش بین است.

آلفابت با تردید در سرمایه گذاری روی هوش مصنوعی رو به رو است

یکی دیگر از موارد قابل توجه Nvidia است که سهام آن در ژانویه 27 درصد افزایش یافت و در سال گذشته بیش از سه برابر شد، عمدتاً به دلیل اشتیاق مبتنی بر هوش مصنوعی. با این حال، این کشور نیز شاهد عقب نشینی برخی از دستاوردهای خود در تجارت گسترده بود. Super Micro Computer، سازنده سروری که از تقاضای هوش مصنوعی سود می‌برد، پس از ثبت رکورد در اوایل روز، افت سهام خود را نیز تجربه کرد.

این مجموعه ترکیبی از نتایج و واکنش‌های بازار، روایت گسترده‌تری را نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد در حالی که هوش مصنوعی همچنان یک محرک رشد قابل توجه و منبع هیجان در دنیای فناوری است، همیشه یک پیروزی تضمین شده نیست. سرمایه‌گذاران در حال بررسی واقعیت پشت سرگذاشتن هوش مصنوعی هستند و به دنبال چیزی فراتر از وعده‌های ادغام هوش مصنوعی در آینده هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا