هوش مصنوعی

سرویس گوگل Bard Advanced پولی می شود

گوگل Bard Advanced، چت بات مولد مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) این شرکت، تایید شده است که یک مدل اشتراک پولی دریافت می‌کند. گوگل این خبر را در جریان تماس درآمد سه ماهه چهارم 2023 خود اعلام کرد، اما جزئیات قیمت یا تاریخ احتمالی عرضه را فاش نکرد.

چت بات هوش مصنوعی گوگل برای اولین بار در اوایل سال 2023 به عنوان رقیب ChatGPT OpenAI و Copilot مایکروسافت معرفی شد. در زمان اعلام، مدل زبانی غول فناوری برای کاربردهای گفتگو (LaMDA) و بعداً توسط Pathways Language Model 2 (PaLM 2) ارائه شد.

با این حال، در دسامبر 2023، گوگل از جدیدترین مدل هوش مصنوعی Gemini خود رونمایی کرد و ادعا کرد که “بزرگ‌ترین و تواناترین مدل هوش مصنوعی” این شرکت است. Gemini Nano برای عملکرد روی دستگاه است و در حال حاضر در گوگل Pixel 8 و Pixel 8 Pro در دسترس است. Gemini Pro مدل استاندارد هوش مصنوعی است که قادر به انجام طیف وسیعی از وظایف از جمله قابلیت چندوجهی بوده و متعاقباً جایگزین PaLM 2 برای تقویت چت بات Google Bard شد. قدرتمندترین نسخه، Gemini Ultra، اکنون تایید شده که Google Bard Advanced را نیرو می‌بخشد.

سرویس گوگل Bard Advanced پولی می شود

بر خلاف Gemini Nano و Gemini Pro، مدل Gemini Ultra برای کارهای بسیار پیچیده، پشتیبانی چندوجهی و حتی ایجاد ربات‌های گفتگو طراحی شده است. گوگل مدعی شد که مدل هوش مصنوعی از GPT-4 و همچنین متخصصان انسانی در معیار Massive Multitask Language Understanding (MMLU) برای خروجی‌های متن با امتیاز 90 درصد (GPT-4 86.4 درصد) بهتر عمل کرده است.

Google هیچ جزئیات قیمت، تاریخ راه‌اندازی یا ویژگی‌هایی را که با گوگل Bard Advanced ارائه می‌شود، به اشتراک نگذاشته است. با این حال، با نگاه به تخصص آن، انتظار می‌رود که یک ابزار سازمانی باشد. به این ترتیب، ممکن است Google آن را با اشتراک Workspace خود همراه کند. یک گزارش همچنین ادعا کرد که دستیار هوش مصنوعی آینده ممکن بوده با اشتراک Google One بر اساس کد موجود در وب سایت Google Bard مرتبط شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا