هوش مصنوعی
موضوعات داغ

نحوه استفاده از ChatGPT برای ساخت رزومه شغلی

زمانی که می خواهید تأثیری درخشان بر کارفرمایان بالقوه داشته باشید، جمع آوری یک رزومه کاری بسیار مهم است. با این حال، ساختن رزومه‌ای که در واقع مهارت‌ها و دستاوردهای شما را به نمایش بگذارد – بدون خواندن مثل یک سند کسل‌کننده و کوکی – می‌تواند دشوار باشد. اینجاست که ChatGPT به کار می آید.

از ChatGPT برای تجزیه و تحلیل شرح شغل استفاده کنید

ابتدا، کل شرح شغلی را که برای آن درخواست می کنید، کپی کرده و مستقیماً در ChatGPT قرار دهید. این به آن چیزی که کارفرما به دنبال آن است، می‌دهد. از ChatGPT بخواهید جمله بندی را بررسی کند و مهارت ها، الزامات و مسئولیت های کلیدی را که متوجه می شود، بیرون بکشد.

How to Use ChatGPT to Craft a Resume for Any Job

بیایید فرض کنیم قرار بود برای نقش مدیر بازاریابی دیجیتال که در لینکدین پیدا کردم درخواست بدهم. من سعی کردم که ChatGPT شرح شغل را تجزیه و تحلیل کند و به آن اشاره کرد: «بر اساس شرح شغل زیر، لطفاً مهارت‌ها و الزامات کلیدی را که کارفرما به دنبال آن است را با حروف پررنگ شناسایی و برجسته کنید.» ChatGPT همانطور که من درخواست کردم انجام داد – تعیین ضروری ترین صلاحیت ها و شایستگی های مورد نظر کارفرما.

بعد، من به ChatGPT یک پیش زمینه حرفه ای فرضی برای تمرین بعدی دادم. من چند سال تجربه به‌عنوان مدیر بازاریابی دیجیتال در شرکت‌های قبلی، پروژه‌های کلیدی که رهبری می‌کردم، برنده‌های بزرگ برای مشتریان، و همه موارد معمول چک لیست رزومه را ارائه دادم – فقط برای تنظیم جدول با نمونه‌ای از مشخصات نامزد. با این موضوع، به ChatGPT گفتم: “بر اساس سابقه کاری من به عنوان یک مدیر بازاریابی دیجیتال در زیر، آیا شرایط لازم برای این موقعیت را دارم؟” قرار دادن آن به آزمایش تا ببینم چگونه می توانم جمع کنم.

How to Use ChatGPT to Craft a Resume for Any Job

بعد از اینکه پس‌زمینه‌ام را کنار هم با جزئیات شرح شغل بررسی کردم، به نظر می‌رسد که آن را کاملاً از پارک بیرون نرفته‌ام. ChatGPT در همین راستا پاسخ داد که تجربه من بسیار مرتبط به نظر می رسد، اما از من خواست تا قبل از برقراری تماس، چند شکاف را برای دریافت تصویر کامل پر کنم. اطلاعات بیشتری در مورد مواردی مانند تأیید اینکه آیا قبلاً مستقیماً یک تیم بازاریابی را مدیریت کرده‌ام، ارائه موقعیت جغرافیایی فعلی‌ام، و توضیح بیشتر در مورد تجربه‌ام با ابزارهای همکاری از راه دور و ارتباطات تیمی می‌خواست.

مشکلی نیست! من به سرعت آن را با برخی از جزئیات ساختگی درباره تیم ارشدی که ظاهراً مدیریت می‌کردم و فناوری همکاری که در آن مهارت دارم تکمیل کردم. ChatGPT بازگشت، با اذعان به اینکه اکنون با آن زمینه اضافی واجد شرایط به نظر می‌رسم.

How to Use ChatGPT to Craft a Resume for Any Job

با ChatGPT یک رزومه از ابتدا ایجاد کنید

در اینجا قسمت سرگرم کننده است. من به ChatGPT اجازه دادم اولین پاس را در نوشتن رزومه من بگیرد. من از آن خواستم: «رزومه‌ای متناسب با شغلی که برای آن درخواست می‌کنم، بر اساس اطلاعاتی که قبلا ارائه کرده‌ام تهیه کنید». و قطعاً اولین شکاف در آن طول کشید. ChatGPT یک رزومه زمانی جمع آوری کرد و پیشینه فرضی من را در بخش هایی با قالب بندی زیبا سازماندهی کرد: خلاصه حرفه ای، تجربه کاری، تحصیلات، مهارت ها و اطلاعات اضافی.

بدیهی است که برای محافظت از اطلاعات شخصی خود، من ChatGPT را با جزئیات واقعی مانند نام، آدرس، جزئیات تماس و غیره ارائه نکردم. آخرین چیزی که می خواهید این است که داده های شما در برخی از سرورها ذخیره شود تا الگوریتم ها را بدون نیاز به شما آموزش دهد. اجازه! بنابراین، به خاطر حفظ حریم خصوصی، بهتر است فقط جزئیات شغلی آن را ارائه دهید. هنگامی که نتیجه را دوست داشتید، می توانید پیش نویس ChatGPT را ویرایش و صیقل دهید، جزئیاتی مانند جزئیات شخصی خود را اضافه کنید و هر چیزی را که نیاز به ظرافت دارد را تغییر دهید (البته خارج از ChatGPT). از قضاوت انسانی خود برای تکمیل نتیجه نهایی استفاده کنید.

How to Use ChatGPT to Craft a Resume for Any Job

می توانید از ChatGPT برای تقویت رزومه موجود خود استفاده کنید

اگر قبلاً رزومه‌ای دارید که می‌خواهید آن را بهبود ببخشید، می‌توانید از ChatGPT برای کمک به صیقل و بهینه‌سازی آن استفاده کنید. رزومه و شرح شغل خود را کپی و در ChatGPT قرار دهید. این به آن اطلاعاتی می دهد که برای کار با آن نیاز دارد. سپس به ChatGPT بگویید رزومه و شرح شغل شما را اسکن کند و مهارت ها و الزامات کلیدی مورد نظر کارفرما را شناسایی کند. شما می توانید آن را با چیزی مانند: “ChatGPT، این رزومه من است: [درج رزومه] و در اینجا شرح شغل [درج توضیحات] است. اکنون، مهم ترین صلاحیت ها، مهارت ها و الزاماتی را که کارفرما به دنبال آن است، شناسایی کنید. سپس نکاتی را به من بدهید تا رزومه خود را تغییر دهم تا واقعاً آن را برای موارد کلیدی که می‌خواهند برجسته و بهینه کنم.»

ChatGPT تمام این اطلاعات را بررسی می‌کند و نکات بسیار خوبی را در مورد تغییرات کوچکی که می‌توانید انجام دهید، موارد کلیدی که باید بر آنها تأکید کنید یا مواردی که باید در آن‌ها تجربه خود را توضیح دهید به شما ارائه می‌دهد. این می تواند به شما کمک کند تا چیزها را تغییر دهید تا رزومه شما برای آنچه که در فهرست شغلی درخواست کرده اند، مناسب باشد.

How to Use ChatGPT to Craft a Resume for Any Job

ChatGPT می تواند رزومه شما را بهینه کند تا ATS پسند باشد

این روزها درخواست شغل در شرکت های بزرگ می تواند شبیه پرتاب کردن پیامی در بطری به دریا باشد. رزومه گرانبهای شما اغلب باید از طریق یک سیستم ردیابی متقاضی (ATS) اجرا شود، که اساساً یک نرم‌افزار خودکار است که تصمیم می‌گیرد با یک استخدام‌کننده انسانی صحبت کنید یا خیر. این ربات‌های ATS همه رزومه‌های دریافتی را اسکن می‌کنند و به دنبال مهارت‌های خاص، کلمات کلیدی، سطوح تجربه و غیره بر اساس آنچه مدیر استخدام است، می‌گردند. این نحوه برخورد شرکت های بزرگ با سونامی برنامه های کاربردی است.

مشکل این است که بسیاری از رزومه‌ها هرگز از ATS عبور نمی‌کنند، زیرا عبارات کلیدی دقیقی که سیستم برای یافتن آن برنامه‌ریزی شده را ندارند یا به گونه‌ای فرمت نشده‌اند که بتواند به راحتی اسکن کند. در تمام این مدت بیهوده یک رزومه شخصی و چشم نواز تهیه می کردم.

How to Use ChatGPT to Craft a Resume for Any Job

خوشبختانه، ChatGPT می‌تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که رزومه شما از طریق غربالگری انجام می‌شود. فقط متن رزومه خود را در ChatGPT کپی/پیست کنید و از آن بخواهید «رزومه من را برای تعیین سازگاری آن با سیستم‌های ردیابی متقاضی (ATS) بررسی کند.» این مهارت‌ها و تجربه‌های کلیدی را که می‌خواهید در رزومه‌تان بر آن تأکید کنید، و هر نوع زبان صنعتی و الزامات شغلی برای کار کردن در متن، بازگردانده می‌شود، بنابراین همه ربات‌ها شما را به عنوان داشتن چیزی که برای آن اسکن می‌کنند، تشخیص می‌دهند.

How to Use ChatGPT to Craft a Resume for Any Job

تغییراتی را که ChatGPT پیشنهاد می‌کند ایجاد کنید تا همه چیزهایی که مدیر استخدام به آن اهمیت می‌دهد واضح و برای سازگاری با ATS بهینه‌سازی شده باشد. برای صیقل دادن زبان و انتقال شخصیت فوق‌العاده‌تان، یک بار روی خودتان انجام دهید.

ChatGPT چیزی بیش از یک سازنده رزومه است. همچنین یک همراه دوستانه است که می تواند به شما در جنبه های مختلف جستجوی شغلی مانند آماده شدن برای مصاحبه، نوشتن نامه های پوششی، مذاکره درباره حقوق و غیره کمک کند. فقط مطمئن شوید که چرخش انسانی خود را روی هر خروجی نهایی که به شما می دهد قرار دهید.

 

خرید هاست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا