هوش مصنوعی

گوگل بارد تغییر اسم خواهد داد

در اقدامی غافلگیرکننده، گوگل ممکن است در حال آماده شدن برای تغییر نام بارد به جمینی باشد. کشف کدهای اخیر نشان می‌دهد که این شرکت ممکن است در حال برنامه‌ریزی برای متحد کردن تمام تلاش‌های هوش مصنوعی خود تحت نام “جمینی”، آخرین مدل هوش مصنوعی باشد.

Bedros Pamboukian، محقق فناوری، کدهایی را در وب‌سایت عمومی Bard کشف کرد که به Google اجازه می‌دهد به راحتی همه نمونه‌های «Bard» را با «Gemini» در سراسر سایت جایگزین کند. نکته قابل‌توجه اینکه تمام رشته‌های متنی با «Bard» دارای جایگزین‌های متناظر با «Gemini» هستند که در کد وب‌سایت بارد قابل مشاهده است.

به نظر می‌رسد تنها مرجع Bard که توسط گوگل دست نخورده باقی مانده، برچسب لوگو در هدر باشد. حتی نسخه پولی منتشر نشده بارد که با نام “Bard Advanced” شناخته می‌شود، در داخل به عنوان “جمینی Advanced” شناخته می‌شود. در حالی که به ظاهر ساده است، نام جدید می‌تواند منجر به سردرگمی با سطوح پیچیدگی موجود در مدل اصلی Gemini شود.

گوگل بارد تغییر اسم خواهد داد

تغییر نام تجاری بالقوه با کشف اخیر 9to5Google مطابقت دارد که گوگل قصد دارد نام دستیار مبتنی بر هوش مصنوعی خود را به “جمینی” تغییر دهد، که قبلا در طی اعلامیه به عنوان “دستیار با برد” اشاره شده بود. با تغییر نام هر دو Bard و Assistant، گوگل می‌تواند برندسازی هوش مصنوعی خود را تحت چتر جامع «جمینی» ساده کند. سپس «جمینی» هم محصولات آماده مصرف‌کننده و هم فناوری زیربنایی را پوشش می‌دهد.

با این وجود، حتی اگر Bard تحت یک تغییر نام تجاری قرار گیرد، سایر محصولات مولد هوش مصنوعی مانند “Duet AI” در Workspace ممکن است نام فعلی خود را حفظ کنند. گوگل ممکن است به دنبال تمایز واضح‌تر بین ابزارهای Workspace و پیشنهادات مصرف‌کننده باشد و در عین حال تصویر کلی یکپارچه‌تری را حفظ کند. در مقایسه با رقبایی مانند سیری و الکسا، «جمینی» می‌تواند هویت متمایزتری برای دستیار هوش مصنوعی گوگل ارائه دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا