هوش مصنوعی

چت بات ChatGPT به اپل وِیژن پرو رسید

OpenAI در پست X (توئیتر سابق) اعلام کرد که ChatGPT در اپل وِیژن پرو در دسترس است. این پست ویدیویی از رابط ChatGPT در دستگاه «هدست واقعیت ترکیبی» اپل را نشان داد.

برنامه ChatGPT برای Vision Pro دقیقاً مانند شکل ظاهری آن در دسکتاپ، یک جعبه متن ساده است که در آن کاربران درخواست‌ها را وارد می‌کنند و پاسخ‌های هوش مصنوعی تولیدی را دریافت می‌کنند. مانند برنامه تلفن همراه و نسخه‌های دسکتاپ ChatGPT، نسخه visionOS دارای ChatGPT Voice است که به کاربران امکان می‌دهد به جای تایپ کردن یک پیام متنی، با صدای خود دستور دهند. از آنجایی که تجربه Vision Pro بر اساس دستورات صوتی و حرکتی ساخته شده، احتمالاً این روشی است که بیشتر کاربران با ChatGPT تعامل دارند.

هفته گذشته، اپل Vision Pro را برای عموم مردم عرضه کرد. به‌طور پیش‌بینی‌شده، طرفداران اپل در اطراف دستگاه جمع شدند، اما باید دید که آیا استقبال گسترده‌ای خواهد شد یا خیر، به خصوص با توجه به قیمت 3500 دلاری.

چت بات ChatGPT به اپل وِیژن پرو رسید

قابل ذکر است که نتفلیکس، یوتیوب و اسپاتیفای برنامه‌های بومی برای ویژن پرو ایجاد نکرده‌اند. همانطور که Matt Binder از Mashable توضیح می‌دهد، این بازتابی از

“تردید توسعه دهندگان برای ورود همه جانبه، استفاده از زمان و منابع برای توسعه برنامه‌های کاربردی برای یک محصول اثبات نشده با قیمتی است که هدست را از دسترس اکثر مصرف کنندگان خارج می‌کند.”

اما در نمودار Venn طرفداران اپل و علاقه‌مندان به ChatGPT همپوشانی‌های زیادی وجود دارد، بنابراین ChatGPT احتمالاً یک برنامه محبوب در میان کسانی است که با یک دستگاه چند هزار دلاری به سرشان بسته شده است.

ChatGPT for Vision Pro برای دانلود از طریق فروشگاه برنامه visionOS در دسترس است. باید دید آیا اپل می‌تواند با هدست جدید خود نظر طرفداران را جلب کند، هرچند علاقمندان این برند بسیار هیجان زده هستند. این هدست واقعیت ترکیبی با قیمت بالا 3500 دلاری ارائه می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا