هوش مصنوعی

اپل سال گذشته 32 استارت‌آپ هوش مصنوعی تصاحب کرد

اپل ممکن است تا به حال در مورد مسائل مربوط به هوش مصنوعی ساکت بوده باشد، اما این بدان معنا نیست که آنها یک جا نشسته و هیچ کاری انجام نمی‌دهند. طبق گزارش Statista، اپل در سال گذشته 32 شرکت استارت‌آپ هوش مصنوعی را تصاحب کرد.

برای اینکه به این عدد زمینه بیشتری بدهید، به مقایسه آن با بزرگترین رقبای خود نگاه کنید:

  • اپل – 32
  • آلفابت/گوگل – 21
  • متا – 18
  • مایکروسافت – 17
  • آمازون – 10

این کسب تهاجمی استعدادهای هوش مصنوعی احتمالاً به همین دلیل است که تیم کوک، مدیرعامل اپل اخیراً در طی تماس‌های درآمدی سه ماهه این شرکت گفت که اپل “هیجان زده است تا جزئیات” کار مداوم خود را در زمینه هوش مصنوعی در اواخر امسال به اشتراک بگذارد. علاوه بر این، گزارش همچنین بیان کرد که سهم اپل در سهام مرتبط با هوش مصنوعی و سرمایه‌گذاری اضافی بیشتر از رقبای خود است.

اپل سال گذشته 32 استارت‌آپ هوش مصنوعی تصاحب کرد

21 درصد از سبد سهام اپل در هوش مصنوعی بوده در حالی که مایکروسافت 12 درصد و آلفابت 8 درصد هستند. همچنین از سال 2017 بیشترین هزینه را برای سرمایه گذاری سهام و سرمایه‌ گذاری اضافی در فناوری‌های هوش مصنوعی انجام داده است. اخیراً گزارش شده که اپل قصد دارد یک استارت آپ آلمانی هوش مصنوعی به نام Brighter AI را برای بهبود فناوری حفظ حریم خصوصی هدست ویژن پرو خود خریداری کند.

اپل همیشه سعی داشته نسبت به رقبا سکوت اختیار کرده و کمتر شایعاتی درباره پروژه‌های آن فاش شود. انتظار رفته بیشتر اطلاعات فاش شده به حقیقت برسند و برند کوپرتینویی در تلاش است سبد محصول خود را با ویژگی‌های هوش مصنوعی همراه سازد. انتظار رفته تا پایان سال جاری شاهد معرفی هوش مصنوعی نوین اپل باشیم.

در اخباری مرتبط اپل سپتامبر سری آیفون 16 را معرفی خواهد کرد که شامل چهار مدل شده و این مدل‌ها پلاس، پرو مکس، پرو و استاندارد هستند که ویژگی‌های جدیدی را ارائه می‌دهند. برای کسب جزئیات بیشتر باید منتظر ماند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا