هوش مصنوعی

تراشه آیفون 16 می تواند یک ارتقاء بزرگ هوش مصنوعی دریافت کند

اپل از سال 2017 یک موتور عصبی به نام موتور عصبی را در چیپست‌های آیفون خود ارائه کرده که وظایف مرتبط با هوش مصنوعی را تامین می‌کند. بر اساس یک گزارش جدید، به نظر می‌رسد که این سخت افزار می‌تواند در اواخر امسال جهش بزرگی داشته باشد.

اکونومیک دیلی تایوان گزارش می‌دهد (h/t: Apple Insider) که اپل “تعداد هسته‌های محاسباتی هوش مصنوعی داخلی” را در چیپست A18 و پردازنده M4 به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد. این ظاهراً به هسته‌های داخل موتور عصبی اپل اشاره دارد. انتظار می‌رود که به‌ویژه A18 اپل در اواخر سال جاری به سری آیفون 16 مجهز شود.

تعجب آور نیست اگر اپل واقعاً سیلیکون هوش مصنوعی خود را در اواخر امسال تقویت کند. به هر حال، فاش‌شده‌های iOS 18 به افزوده‌های مرتبط با هوش مصنوعی اشاره می‌کنند، در حالی که تیم کوک، مدیر عامل شرکت، به ویژگی‌های مولد هوش مصنوعی در اواخر امسال اشاره کرده است.

تراشه آیفون 16 می تواند یک ارتقاء بزرگ هوش مصنوعی دریافت کند

این قدرت بهبود یافته هوش مصنوعی می‌تواند ویژگی‌هایی مانند ویرایش عکس مبتنی بر سریع، سیری بسیار بهبود یافته و موارد دیگر را فعال کند. همچنین OEM‌های اندرویدی را دیده‌ایم که ویژگی‌هایی مانند ویرایش تصویر تولیدی، فناوری پاک کردن صدا، خلاصه سازی متن/اسناد، گسترش تصویر و ترجمه تماس زنده را ارائه می‌دهند. بنابراین منطقی است که اپل ممکن بوده برخی از این ویژگی‌ها را نیز در اختیار بگیرد.

حتی اگر اپل هیچ ویژگی بزرگ هوش مصنوعی برای سری آیفون 16 نداشته باشد، هنوز منطقی است که این شرکت این پیشرفت‌های سخت‌افزاری را با چشم‌اندازی به‌روزرسانی‌های آینده ارائه دهد. ما نمی‌دانیم که آیفون 16 و ارتقاء هوش مصنوعی ظاهراً عظیم آن چه معنایی برای آیفون‌های قدیمی دارد. ما حدس می‌زنیم که در نتیجه برخی از ارتقاهای هوش مصنوعی اپل در دستگاه‌های قدیمی‌تر در دسترس نباشند.

باید منتظر ماند تا شرکت اپل محصول جدید خود را رونمایی کرده و مشخص شود چگونه گوشی در راه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا