هوش مصنوعی

OpenAI در حال توسعه یک موتور جستجو برای رقابت با گوگل

OpenAI پیشتر صنعت فناوری را متزلزل کرده و شرکت‌هایی مانند Google را مجبور کرده است که نسل جدیدی از ویژگی‌های هوش مصنوعی را بپذیرند. اکنون، به نظر می‌رسد که خالق ChatGPT ممکن است مستقیماً گوگل را با یک موتور جستجو به چالش بکشد.

اطلاعات افشا شده گزارش می‌دهد که OpenAI در حال کار بر روی یک “محصول جستجوی وب” به نقل از شخصی آشنا با این برنامه‌ها است. به گفته منبع، این سرویس تا حدی توسط بینگ مایکروسافت پشتیبانی می‌شود. مشخص نیست که آیا این یک سرویس جداگانه از ChatGPT خواهد بود یا خیر. برای آنچه ارزش دارد، ChatGPT در واقع یک ویژگی Browse with Bing را به عنوان بخشی از اشتراک ChatGPT Plus ارائه می‌دهد.

با این وجود، در صورت تایید، این مستقیم‌ترین چالش OpenAI علیه گوگل خواهد بود. جستجوی وب نقطه عطف گوگل است و تبلیغات جستجو سالهاست که سودآوری بزرگی برای این شرکت داشت. با این حال، بزرگ‌ترین سوال این است که آیا یک محصول جستجوی OpenAI می‌تواند محصول برتر را به گوگل ارائه دهد و حتی در وهله اول گوگل را سرنگون کند.

گوگل در سال‌های اخیر به دلیل نتایج بی‌کیفیت به دلیل وب سایت‌های بی کیفیت از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی و سئو مورد انتقاد قرار گرفته است. این انتقاد تا حدی توسط یک مطالعه اخیر که بر جستجوهای مرتبط با محصول متمرکز شده، پشتیبانی شده است. محصول جستجوی وب OpenAI اگر امیدوار است شانس شکست دادن گوگل را داشته باشد، باید از این مشکلات و سایر مشکلات اجتناب کند.

OpenAI در حال توسعه یک موتور جستجو برای رقابت با گوگل

این اولین موتور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی نیز نخواهد بود. اطلاعات به سرویس هوش مصنوعی Perplexity به عنوان یکی از نمونه‌های اخیر اشاره می‌کند. Perplexity به کاربران این امکان را می‌دهد که پرس و جوهای جستجو را انجام دهند و این سرویس پس از آن لینک‌های مرتبط و همچنین یک پاسخ مبتنی بر متن را ایجاد می‌کند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که گوگل اخیراً اعلام کرده نام دستیار هوش مصنوعی Bard خود را به Gemini تغییر می‌دهد. همچنین یک طرح 20 دلاری در ماه گوگل One AI Premium ارائه می‌کند که شامل 2 ترابایت فضای ذخیره‌سازی و دسترسی به سرویس پیشرفته Gemini است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا