هوش مصنوعی

شرکت OpenAI در حال توسعه GPT-5 است

اجلاس جهانی دولتی در دبی برگزار شد. سم آلتمن، مدیر عامل OpenAI، در این اجلاس سخنرانی کرد. او برخی اخبار را در مورد نسل بعدی مدل GPT منتشر کرد که شرکت روی آن کار می‌کند. بر اساس گزارش‌ها، سم آلتمن در مورد GPT-5 صحبت داشته و اینکه چگونه در همه چیز بهتر خواهد بود.

اخیراً OpenAI سورا را معرفی کرد. این تولیدکننده متن به ویدیوی هوش مصنوعی این شرکت است. توانست ویدیوهای بسیار واقع گرایانه‌ای ایجاد کند که می‌تواند اکثر افراد را فریب دهد. در حال حاضر، می‌تواند بر اساس ورودی متن، کلیپ‌های طولانی تا 1 دقیقه تولید کند. در حال حاضر، این شرکت تنها در حال آزمایش داخلی آن است، بنابراین افراد عمومی نمی‌توانند از آن استفاده کنند.

اجلاس جهانی دولت به تازگی اتفاق افتاده  و ما کمی اطلاعات در مورد آنچه OpenAI برای انجام بعدی برنامه‌ریزی می کند، به دست آوردیم. این شرکت پیشتر GPT-4 و GPT-4 Turbo را دارد. اینها قدرتمندترین مدل‌های هوش مصنوعی هستند که در دسترس عموم قرار دارند. تحت این موارد، GPT 3.5 وجود دارد که کاربران ‌می‌توانند با یک حساب رایگان ChatGPT به آن دسترسی داشته باشند.

شرکت OpenAI در حال توسعه GPT-5 است

در حال حاضر، همه این مدل‌ها بسیار قدرتمند هستند و قادر به درک عمیق و استدلال. بنابراین، تصور اینکه شرکت بتواند اوضاع را حتی بیشتر از این هم پیش ببرد، سخت است. با این حال، به گفته سم آلتمن:

“در همه زمینه‌ها در سراسر جهان بهتر خواهد بود.”

این قابل انتظار است، اما همه ما در تعجبیم که چقدر بهتر خواهد بود. بدیهی است که هر جهش به جلو باعث می‌شود هوش مصنوعی با هوش انسانی مقایسه شود. هوش مصنوعی که به اندازه یک انسان باهوش است AGI (هوش عمومی مصنوعی) نامیده می‌شود.

در مورد اینکه GPT-5 در مقایسه با GPT-4 چقدر قدرتمندتر خواهد بود، زمانی که عرضه می‌شود، در کجا در دسترس خواهد بود و اینکه آیا به انسان‌ها کمک می‌کند تا پول خود را به دست بیاورند، هنوز مشخص نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا