هوش مصنوعی

اپل به دنبال تحول در هوش مصنوعی مولد

به گفته کوک، اپل “زمان و تلاش فوق العاده‌ای” برای هوش مصنوعی می‌گذارد و امسال با GenAI “جایگاه جدیدی” خواهد گشود. او همچنین گفت که این شرکت جزئیات بیشتری در مورد برنامه‌های هوش مصنوعی خود در اواخر سال جاری فاش خواهد کرد. کوک در بررسی آشکار رقبای خود مدعی شد که کوپرتینویی مدت‌هاست روی GenAI کار می‌کند، اما رویکردی کند اما پیوسته در پیش گرفته است تا اطمینان حاصل کند که فناوری آن واقعاً به نفع مصرف‌کنندگان خواهد بود.

بیانیه کوک تقریباً یک ماه پس از آخرین تماس سه ماهه درآمد اپل منتشر می‌شود، جایی که او تأیید کرد که در حال کار بر روی ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد است که تا پایان سال جاری برای مصرف کنندگان عرضه می‌شود. این شرکت پیشتر از قابلیت تصحیح خودکار و پیش‌بینی متن مبتنی بر هوش مصنوعی برای آیفون، آی‌پد و مک خبر داده بود.

این اعلامیه در بحبوحه فشار فزاینده سرمایه گذارانی است که معتقدند اپل در زمینه تحقیقات هوش مصنوعی از رقبای گوگل، مایکروسافت و متا عقب مانده است. ناظران بازار و تحلیلگران مدت‌هاست که فقدان اعلامیه‌های مربوط به هوش مصنوعی از سوی اپل را زیر سوال می‌برند، در حالی که سرمایه‌گذاران می‌خواستند درباره آنچه این شرکت در فضای مولد هوش مصنوعی انجام می‌دهد بدانند.

اپل به دنبال تحول در هوش مصنوعی مولد

کوک امیدوار است که اعلامیه‌اش باعث آرامش سرمایه‌گذارانی شود که نگران عدم اشتیاق اپل در مورد هوش مصنوعی هستند و آنها را متقاعد کند که این شرکت برای رقابت با همتایان خود در این بخش جدی است. در حالی که شایعات حاکی از آن بوده که نسخه‌های بعدی iOS، iPadOS و macOS می‌تواند شامل تعدادی از ویژگی‌های هوش مصنوعی باشد، باید دید که چه تعداد از آنها بخشی از نسخه‌های آینده سیستم‌عامل‌هایی هستند که اواخر امسال عرضه می‌شوند.

اطمینان بخشی اپل به تحلیلگران و سرمایه گذاران یک روز پس از گزارش هایی است که نشان می دهد این شرکت بی سر و صدا از پروژه خودروی برقی خود کنار گذاشته است و برخی از کارکنان خود را برای کار بر روی ابتکارات مختلف هوش مصنوعی خود بازگردانده است. در حالی که تصمیم برای خنثی کردن پروژه EV حتی برای اکثر افراد داخلی اپل کمی غافلگیرکننده بود، این شرکت امیدوار است که شرط بندی خود بر روی GenAI و واقعیت مجازی در درازمدت نتیجه دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا