هوش مصنوعی

Intercept، Raw Story و AlterNet از OpenAI به دلیل نقض حق چاپ شکایت کردند

OpenAI و مایکروسافت با دور جدیدی از شکایت از سوی ناشران اخبار به دلیل ادعاهایی مبنی بر اینکه محصولات هوش مصنوعی مولد آنها قوانین کپی رایت را نقض کرده و به طور غیرقانونی با استفاده از کار روزنامه نگاران آموزش دیده اند، روبرو هستند. سه رسانه مترقی ایالات متحده Intercept، Raw Story و AlterNet روز چهارشنبه در دادگاه فدرال منهتن شکایت کردند و خواستار غرامت از شرکت‌های فناوری شدند.

رسانه‌های خبری ادعا می‌کنند که این شرکت‌ها در واقع برای توسعه و راه‌اندازی ChatGPT، که به برجسته‌ترین ابزار هوش مصنوعی مولد OpenAI تبدیل شده، مقالات محافظت شده با حق چاپ را سرقت می‌کنند. آنها ادعا می‌کنند که ChatGPT برای رعایت نکردن حق نسخه‌برداری آموزش دیده، اسناد مناسب را نادیده می‌گیرد و زمانی که پاسخ‌های سرویس با استفاده از کارهای محافظت شده روزنامه نگاران ایجاد می‌شود، به کاربران اطلاع نمی‌دهد.

جان برن، مدیرعامل Raw Story و AlterNet در بیانیه‌ای مشترک گفت:

 Raw Story احساس می‌کند که سازمان‌های خبری باید در برابر OpenAI، که قانون حق نسخه‌برداری هزاره دیجیتال را نقض می‌کند و از کار سخت روزنامه‌نگارانی که مشاغلشان در محاصره است، سود می‌برد، بایستند». «برای دموکراسی مهم است که مجموعه‌ای از سایت‌های خبری متنوع به رشد خود ادامه دهند. تخلفات OpenAI، اگر بررسی نشود، صنعت خبر و همراه با آن، خبرنگاران مهم خبری که بر تغییرات مثبت تأثیر می‌گذارند، بیشتر خواهد شد.

Intercept، Raw Story و AlterNet از OpenAI به دلیل نقض حق چاپ شکایت کردند

در پرونده اینترسپت هم OpenAI و هم برجسته‌ترین سرمایه‌گذار مایکروسافت به عنوان متهم فهرست می‌شوند، در حالی که دعوای مشترکی که توسط Raw Story و AlterNet ارائه شده است فقط OpenAI را فهرست می‌کند. در غیر این صورت شکایات تقریباً یکسان هستند و شرکت حقوقی Loevy & Loevy نماینده هر سه شعبه در این کت و شلوار است.

به گفته برن، پرونده Raw Story و AlterNet شامل مایکروسافت نمی شود، زیرا با MSN همکاری می‌کند که به تأمین مالی گزارش های تحقیقاتی آنها کمک می کند. OpenAI و مایکروسافت به درخواست‌هایی برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا