هوش مصنوعی

مایکروسافت و بوش قصد دارند هوش مصنوعی را وارد خیابان کنند

بوش و مایکروسافت همکاری خود را برای بررسی استفاده از هوش مصنوعی مولد در افزایش ایمنی و عملکرد خودرو اعلام کردند. هوش مصنوعی مولد، هوش مصنوعی است که می‌تواند داده‌های جدیدی مانند تصاویر یا متن ایجاد کند. در زمینه خودروهای خودران، این فناوری می‌تواند درک و واکنش به موقعیت‌های جاده پویا را بهبود بخشد.

بوش پتانسیل هوش مصنوعی مولد را برای تأثیر قابل توجهی بر صنعت خودرو پیش بینی می‌کند. آنها قصد خود را برای معرفی “بعد جدیدی از کاربردهای هوش مصنوعی در وسایل نقلیه” از طریق یک بیانیه مطبوعاتی ابراز کردند. مایکروسافت این دیدگاه خوش بینانه را به اشتراک می‌گذارد و بیان کرده که هوش مصنوعی مولد این پتانسیل را دارد که «به اندازه اختراع رایانه برای صنعت خودروسازی متحول شود».

این همکاری بین مایکروسافت و بوش می‌تواند از سه طریق برای عموم مفید باشد: افزایش ایمنی جاده، بهبود تجربه رانندگی و توسعه سریع‌تر خودروهای خودران.

نظرسنجی اخیر انجام شده توسط بوش نشان داد که اکثر پاسخ دهندگان (72درصد) معتقدند هوش مصنوعی به افزایش ایمنی جاده برای رانندگان، عابران پیاده و دوچرخه سواران کمک می‌کند.

مایکروسافت و بوش قصد دارند هوش مصنوعی را وارد خیابان کنند

این همکاری بین بوش و مایکروسافت نشان دهنده گامی قابل توجه در پیشرفت فناوری خودروهای خودران است. هوش مصنوعی مولد این پتانسیل را دارد که ایمنی و قابلیت اطمینان خودروهای خودران را افزایش دهد و به طور بالقوه توسعه و پذیرش گسترده‌تر آنها را تسریع کند.

این اتفاق پس از آن رخ می دهد که اپل پس از صرف 10 میلیارد دلار از پروژه اتومبیل صرف نظر کرد. باید منتظر ماند تا مشخص شود این همکاری بین مایکروسافت و بوش چه نتایجی به دنبال دارد. هر دو شرکت هوش مصنوعی را تحول بزرگی در فناوری دانسته و قصد دارند سرمایه گذاری در این زمینه داشته باشند.

مایکروسافت از مدتها قبل تمرکز ویژه‌ای روی هوش مصنوعی گذاشته که در این بین موجب سرمایه گذاری هنگفت در OpenAI خالق ChatGPT شده است. چت باتی که کوپایلوت این شرکت را قدرت می‌بخشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا