هوش مصنوعی

کمپانی OpenAI شکایت ایلان ماسک را ناشی از پشیبانی ترک این شرکت می داند

ایلان ماسک، کارآفرین مطرح، اواخر روز پنجشنبه هنگامی که شکایتی علیه OpenAI، شرکت مولد هوش مصنوعی که تقریباً یک دهه پیش به راه‌اندازی آن کمک کرد، بسیاری را در صنعت فناوری شوکه کرد.

اکنون، گزارش جدیدی ادعا می‌کند که OpenAI یادداشتی را در اواخر روز جمعه برای کارمندان خود ارسال کرده و ادعاهای ماسک را رد کرده و توضیح دیگری برای دلایل او برای طرح شکایت ارائه کرده است.

ماسک در پرونده قانونی خود گفت که OpenAI، از جمله موارد دیگر، توافق خود را برای توسعه محصولات هوش مصنوعی خود مانند ChatGPT به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی نقض کرده است. ماسک مدعی است که این شرکت اکنون خدمات نرم افزاری خود را فقط برای کسب درآمد برای مایکروسافت ایجاد می کند، که میلیاردها دلار در OpenAI سرمایه گذاری کرده و از آن برای کمک به توسعه محصولات هوش مصنوعی خود مانند Copilot استفاده می کند.

در پاسخ، CNBC گزارش می دهد که OpenAI یادداشتی را برای کارمندان فعلی خود که توسط مدیر ارشد استراتژی جیسون کوون نوشته شده است ارسال کرده است.

کمپانی OpenAI شکایت ایلان ماسک را ناشی از پشیبانی ترک این شرکت می داند

ماسک یکی از بنیانگذاران اولیه OpenAI در سال 2015 بود، اما در سال 2018 هیئت مدیره آن را ترک کرد. Kwon در یادداشت روز جمعه ادعا کرد که قبل از این اتفاق، ماسک در مقطعی درخواست “کنترل اولیه کامل و اکثریت سهام” در شرکت کرد و می‌خواست OpenAI را با شرکت خودروهای الکتریکی خود تسلا ادغام کرد.

ماسک از زمان خروجش، در چندین حضور و مصاحبه اعلام کرده است که احساس می کند هوش مصنوعی مولد می تواند تهدیدی برای تمدن بشری در آینده باشد. ظاهراً Kwon در یادداشت کارمندان از OpenAI دفاع کرد و گفت که این شرکت به کار روی محصولات خود ادامه می دهد تا “به نفع همه بشریت باشد”.

حال باید دید نتیجه شکایت ماسک از OpenAI به کجا خواهد رسید و این کارآفرین مطرح و پرحاشیه به نتایجی می‌رسد یا خیر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا