هوش مصنوعی

آرام ترین چت بات جهان موسوم به Pi هوش بیشتری پیدا می کند

Inflection-2.5، یک ارتقای جدید برای دستیار هوش مصنوعی شخصی و مورد علاقه شخصی ما، Pi، بهبودهای جدیدی در عملکرد دریافت می‌کند در حالی که به قدرت محاسباتی کمتری نیاز دارد. آخرین نسخه منتشر شده Inflection-2 که در آن زمان ادعا می‌شد بهترین LLM در آن زمان است.

Pi که پیشتر به خاطر تمرکز بر همدلی و ایمنی شناخته می‌شد، اکنون از قابلیت‌های IQ قدرتمندی همتراز با LLMهایی مانند GPT-4 استفاده می‌کند. علی‌رغم استفاده از تنها 40 درصد از منابع آموزشی مورد نیاز GPT-4، مدل Inflection-2.5 به بیش از 94 درصد از عملکرد خود در معیارهای مختلف دست می‌یابد.

معیارها دستاوردهای بیشتری را در حوزه‌های STEM (علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات) نشان می‌دهند، به طوری که Inflection-2.5 امتیاز قابل توجهی در اسا ریاضی مجارستان و فیزیک GRE کسب کرده است. این شرکت همچنین نقص‌های شناسایی شده در مجموعه داده‌های معیار پرکاربرد را تأیید کرده و به آنها رسیدگی می‌کند.

آرام ترین چت بات جهان موسوم به Pi هوش بیشتری پیدا می کند

به طور کلی، Inflection-2.5 یک گام مهم رو به جلو برای Pi است. با ترکیب ضریب هوشی بالا با نقاط قوت موجود در همدلی و ایمنی، Pi در حال تبدیل شدن به یک همراه مفیدتر برای میلیون ها کاربر در سراسر جهان است. هوش مصنوعی Pi یک چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی است که توسط استارت‌آپ Inflection ارائه شده است. این چت‌بات با هدف ایجاد یک هم‌صحبت ساخته شده که می‌تواند گفتگوی تعاملی را با کاربران در موضوعات مختلف داشته باشد.

هوش مصنوعی Pi رقیب اصلی ChatGPT محسوب می‌شود. هر دو چت‌بات از فناوری مدل‌های زبانی بزرگ (Large Language Models) استفاده می‌کنند و قادر به انجام وظایف مشابهی هستند. با این حال، Pi به دلیل تمرکز بر روی هوش شخصی و ارائه بینش ارزشمند، از ChatGPT متمایز شده است.

 باید دید این ارتقا چه کمکی به آن خواهد کرد و آیا می‌تواند به رقیب سرسخت چت بات معروف ChatGPT شرکت OpenAI تبدیل شود یا خیر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا