هوش مصنوعی

سرویس ویدیویی OpenAI تحت بررسی دقیق حریم خصوصی قرار می گیرد

OpenAI به دلیل نگرانی‌ها مبنی بر اینکه سیستم جدید ایجاد ویدیو هوش مصنوعی این شرکت داده‌های شخصی افراد را پردازش می‌کند، با بررسی بیشتر از سوی ناظر حفاظت از داده‌های ایتالیا مواجه است.

این دومین باری است که OpenAI مورد توجه رگولاتور ایتالیایی قرار می‌گیرد، که در حال بررسی نقض احتمالی داده‌ها توسط ابزار ChatGPT این شرکت فناوری است. OpenAI اکنون با فشار جدیدی از سوی رگولاتور ایتالیایی مواجه شده که در بیانیه‌ای روز جمعه اعلام کرد به شرکت 20 روز فرصت داده شده تا اطلاعاتی در مورد سرویس هوش مصنوعی جدید خود به نام Sora ارائه دهد که می‌تواند به سرعت ویدئوهایی به طول یک دقیقه ایجاد کند.

این رگولاتور ایتالیایی گفت:

با توجه به پیامدهای احتمالی که سرویس Sora می‌تواند بر پردازش داده‌های شخصی کاربران در اتحادیه اروپا و به‌ویژه در ایتالیا داشته باشد، ضروری است و همچنین این سؤال مطرح شده که آیا مدل جدید هوش مصنوعی است یا خیر. در حال حاضر برای عموم در دسترس است و آیا به کاربران در اتحادیه اروپا، به ویژه در ایتالیا ارائه می شود یا خواهد شد.

OpenAI مستقر در سانفرانسیسکو توسط مایکروسافت پشتیبانی می‌شود که همراه با گوگل آلفابت از هوش مصنوعی برای بهبود محصولات خود استفاده می‌کند.

سرویس ویدیویی OpenAI تحت بررسی دقیق حریم خصوصی قرار می گیرد

ماه گذشته OpenAI یک فروشگاه آنلاین راه‌اندازی کرد که در آن افراد می‌توانند نسخه‌های سفارشی‌شده چت بات محبوب ChatGPT این شرکت را به اشتراک بگذارند، پس از آن که در ابتدا به دلیل تغییرات رهبری در سال گذشته عرضه آن به تاخیر افتاد. فروشگاه جدید که از چهارشنبه برای کاربران پولی ChatGPT منتشر شد، چت بات را که کاربران برای کارهای مختلف ایجاد می‌کنند، جمع می‌کند.

مشابه آن فروشگاه‌های برنامه، فروشگاه GPT OpenAI به کاربران اجازه می‌دهد تا محبوب‌ترین و پرطرفدارترین چت بات را در تابلوی امتیازات ببینند و آنها را بر اساس دسته جستجو کنند. OpenAI در یک پست وبلاگ که این عرضه را اعلام کرد، گفت که افراد تا کنون 3 میلیون چت بات سفارشی ساخته‌اند، اگرچه مشخص نیست که چه تعداد از آنها در فروشگاه آن در هنگام راه‌اندازی در دسترس بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا