هوش مصنوعی

سری آیفون 16 با مجموعه ویژگی های هوش مصنوعی همراه می شود

اپل به تازگی گران ترین آیپد پرو خود را با تراشه جدید M4 عرضه کرده است. اکنون مارک گورمن از بلومبرگ گزارش می دهد که اپل در حال استقرار تراشه های سری M خود در سرورهای ابری خود است و به نظر می رسد که مربوط به ویژگی های هوش مصنوعی در سری آیفون 16 آینده باشد.

اپل در حال کار بر روی برخی از ویژگی های هوش مصنوعی برای سری آیفون 16 است. پیش از این گزارش شده بود که این شرکت بر روی اجرای ویژگی های هوش مصنوعی بر روی دستگاه برای حفظ حریم خصوصی داده های کاربر تمرکز دارد. این شرکت همچنین استارت‌آپ فرانسوی Datakalab را خریداری کرد تا LLM روی دستگاه خود را توانمندتر و کارآمدتر کند. با این حال، به نظر می‌رسد که اپل هنوز نیاز دارد تا برخی از ویژگی‌های سخت‌تر هوش مصنوعی را در فضای ابری اجرا کند. در اینجا به استقرار سیلیکون اپل (تراشه های سری M) در سرورهای آن می پردازیم.

به گفته مارک گورمن، سرورهایی که روی Apple Silicon اجرا می شوند، به طور ویژه برای انجام وظایف مرتبط با هوش مصنوعی طراحی شده اند. اپل از تراشه M2 Ultra خود در سرورهای هوش مصنوعی خود استفاده می‌کند. اگرچه، طبق گزارش ها، این شرکت برنامه هایی برای استفاده از تراشه های جدید M4 در آینده نیز دارد.

سری آیفون 16 با مجموعه ویژگی های هوش مصنوعی همراه می شود

همچنین گزارش هایی وجود دارد که این شرکت در حال توسعه تراشه های اختصاصی برای سرورهای هوش مصنوعی خود است که از گره فرآیند 3 نانومتری TSMC استفاده می کنند. با این حال، برخلاف سری آیفون 16، این کار تا تکمیل فاصله زیادی دارد. این می تواند دلیلی برای استقرار تراشه های M2 Ultra باشد. انتظار می رود تراشه سرور اختصاصی هوش مصنوعی در نیمه دوم سال 2025 وارد تولید انبوه شود.

انتخاب سرورهای ابری برای اجرای برخی از ویژگی ها تغییری از برنامه اولیه اپل است. با این وجود، خوب است که ببینیم این شرکت به جای اینکه از شرکت‌هایی مانند گوگل بخواهد کار را با مدل‌هایشان در سرورهایشان انجام دهند، محاسبات را مرتب می‌کند و ویژگی‌ها را روی سرورهای خود اجرا می‌کند.

افرادی که درگیر توسعه تراشه های سرور اختصاصی هستند، اطلاع دادند که تراشه ها دارای اجزایی برای محافظت از حریم خصوصی کاربر هستند. گزارش شده است که این شرکت از روشی به نام “Secure Enclave” برای جداسازی داده ها از آسیب پذیری های امنیتی استفاده می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا