هوش مصنوعی

ابزار ChatGPT در راه گوشی های آیفون

طبق گزارش‌ها، اپل به آوردن ChatGPT، یک ابزار هوش مصنوعی از OpenAI، به iOS 18 نزدیک است. این به دنبال مذاکرات بین دو شرکت صورت گرفته، اگرچه جزئیات هنوز مشخص نیست.

اپل همچنین ممکن است در مورد فناوری مشابه با گوگل (جمینی) بحث کند. این شایعات با طرح فرضی اپل برای فروشگاه اپلیکیشن هوش مصنوعی، ارائه مدل‌های کوچک‌تر هوش مصنوعی در دستگاه‌ها و برون‌سپاری مدل‌های بزرگ‌تر مطابقت دارد. با این حال، اینها فقط شایعه هستند.

اپل مدتی است که روی هوش مصنوعی کار می‌کند و انتظار می‌رود در WWDC 2024 اعلام شود. ویژگی‌های بالقوه شامل مرور با هوش مصنوعی در سافاری، سیری هوشمندتر و سیستم روی دستگاه برای چت‌های هوش مصنوعی است.

به نظر می رسد اپل بر روی پردازش روی دستگاه برای هوش مصنوعی متمرکز شده است، که آنها در رویداد اخیر بر آن تاکید کردند. آنها همچنین در حال توسعه Ajax هستند، یک سیستم هوش مصنوعی که می تواند وظایفی را که در حال حاضر توسط سیری انجام می‌شود، مانند خلاصه کردن متن و بهبود جستجوهای Spotlight انجام دهد. شایعه دیگری از فناوری روی دستگاه برای خلاصه کردن یادداشت های صوتی خبر می دهد.

ابزار ChatGPT در راه گوشی های آیفون

این تمرکز روی پردازش روی دستگاه و جمع‌آوری مسئولانه داده‌ها (خرید دسترسی به داده‌ها به جای حذف آن) اپل را از برخی رقبا متمایز می‌کند.

باید دید برند مورد اشاره چه تصمیمی برای زمینه هوش مصنوعی دارد و آیا می تواند نسبت به رقبا عملکرد بهتری داشته باشد. این کمپانی هر سال نسل جدیدی از محصولات خود را معرفی و عرضه می‌کند که در نوع خود برجسته هستند. نسل جدید نیز از این قاعده مستثنی نیست و باید انتظارات بسیاری هم داشت.

هر سال اپل آیفون های جدید خود را معرفی و عرضه می کند که نسبت به نسل قبل تغییرات بالقوه را ارائه می دهد. به هر حال برای کسب جزئیات بیشتری باید تا چند هفته منتظر ماند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا