هوش مصنوعی

شرکت OpenAI موتور جستجوی ChatGPT را به نمایش نمی آورد

OpenAI به طور جدی در حال کنار زدن گوگل است، زیرا این شرکت تحت حمایت مایکروسافت شایعه شده بود که موتور جستجوی ChatGPT را راه‌اندازی می کند.

اکنون، شرکت پیشرو هوش مصنوعی اخیراً، در روز جمعه، برنامه‌های خود را برای پخش زنده برنامه‌ریزی شده برای دوشنبه، 13 می 2023، با هدف «نمایش برخی به‌روزرسانی‌های ChatGPT و GPT-4» اعلام کرد.

متأسفانه، با این حال در مورد موتور جستجوی مورد انتظار ChatGPT نخواهد بود. سم آلتمن، مدیر عامل OpenAI، و گرگ براکمن به سرعت در X به اشتراک گذاشتند که GPT-5 یا موتور جستجو نخواهد بود.

شرکت OpenAI موتور جستجوی ChatGPT را به نمایش نمی آورد

 اما ما سخت روی چیزهای جدیدی کار کرده ایم که فکر می کنیم مردم دوست خواهند داشت! آلتمن می گوید: برای من جادویی است.

شایعات قبلی حاکی از آن است که OpenAI ممکن بوده این موتور جستجو را در تاریخ 9 می رونمایی کند، اما البته این کار به نتیجه نرسید. گفته می شود که این یک افزونه از چت بات محبوب هوش مصنوعی است که می تواند محدودیت دانشی را که ChatGPT دارد، به ویژه نسخه رایگان GPT-3.5 را برطرف کند.

این شایعات ابتدا از یک منبع صنعت نشأت گرفت که به Analytics India Mag گفت یک موتور جستجو درست قبل از رویداد Google I/O در راه است. اما این یک تصادف کامل نیست: در ماه فوریه، ما (از طریق The Information) گزارش دادیم که موتور جستجوی ChatGPT ممکن است از مایکروسافت بینگ برای برخی از عملکردهای خود استفاده کند. این تعجب آور نیست، زیرا مایکروسافت میلیاردها دلار برای OpenAI و تعداد زیادی ادغام GPT با Copilot سرمایه گذاری کرده بود.

از طرف دیگر، گوگل Gemini را ارائه می‌کند که پیشتر بارد شناخته می‌شد و می‌تواند اطلاعات را از اینترنت بازیابی کند و از برنامه‌های افزودنی مانند YouTube، Google Flight و Hotels پشتیبانی می‌کند. Copilot مایکروسافت که قرار است در ویندوز 11 به یک ویژگی فراگیر تبدیل شود، همچنین به اینترنت دسترسی دارد و بعد جالبی به رقابت بین این رقابت موتورهای جستجو می بخشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا