هوش مصنوعی

مایکروسافت و انجام بزرگترین سرمایه‌گذاری هوش مصنوعی در فرانسه

مایکروسافت یک میلیارد دیگر برای هوش مصنوعی در اتحادیه اروپا سرمایه گذاری می کند. غول فناوری ردموند اخیراً به دنبال مجموعه ای از سرمایه گذاری های مشابه دیگر در بریتانیا، آلمان، اسپانیا و غیره، سرمایه گذاری 4 میلیارد دلاری خود را در فرانسه در روز دوشنبه اعلام کرد.

غول فناوری مستقر در ردموند، که از سال 1983 در فرانسه فعالیت می کند، در اجلاس Choose France اعلام کرد که هنوز بزرگترین و پرسودترین معامله سرمایه گذاری هوش مصنوعی در تاریخ این کشور است. هدف آموزش حداقل یک میلیون نفر در زمینه هوش مصنوعی و حمایت از ۲۵۰۰ شرکت استارت آپی هوش مصنوعی در سه سال آینده است.

مایکروسافت می گوید که این سرمایه گذاری پس از آن زیرساخت های ابری و هوش مصنوعی در فرانسه را گسترش می دهد، مشابه آنچه در چند هفته گذشته در سایر کشورهای اروپایی و آسیایی انجام داده است. این شامل گسترش سایت‌های مرکز داده در پاریس و مارسی، برنامه‌ریزی یک پردیس جدید در منطقه Grand Est، و آوردن 25000 GPU پیشرفته تا سال ۲۰۲۵ است.

مایکروسافت و انجام بزرگترین سرمایه‌گذاری هوش مصنوعی در فرانسه

برد اسمیت، مدیر عامل مایکروسافت، می‌گوید:

 ما در حال ساختن زیرساخت‌های ابری و هوش مصنوعی پیشرفته هستیم، افراد دارای مهارت‌های هوش مصنوعی را آموزش می‌دهیم، و از استارت‌آپ‌های فرانسوی حمایت می‌کنیم، زیرا آنها با اطمینان از فناوری ما برای رشد منصفانه و مسئولانه استفاده می‌کنند.

ناگفته نماند که مایکروسافت برای مدتی طولانی در خط مقدم رونق هوش مصنوعی بوده است. سرمایه‌گذاری‌های متعدد آن در زیرساخت‌های ابری و هوش مصنوعی در چندین کشور، همراه با حمایت مالی از OpenAI، ابزار دستیار هوش مصنوعی Copilot و مدل‌های مختلف هوش مصنوعی، شرکت ردموند را به یک غول هوش مصنوعی تبدیل کرده است.

حال باید دید آیا این سرمایه‌گذاری هنگفت می‌تواند سودآوری بزرگ برای مایکروسافت به ارمغان آورد یا خیر. این شرکت ردموندی در طی سال‌های گذشته سرمایه گذاری بزرگی در حوزه هوش مصنوعی داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا